site.btaРазвитието на инфраструктурата е приоритет за държавата, каза зам.-министърът на транспорта Живко Петров

Развитието на инфраструктурата е приоритет за държавата, каза зам.-министърът на транспорта Живко Петров
Развитието на инфраструктурата е приоритет за държавата, каза зам.-министърът на транспорта Живко Петров
Снимка: Камелия Цветанова/БТА

Развитието на инфраструктурата е приоритет за държавата, каза заместник-министърът на транспорта и съобщенията Живко Петров по време на първия годишен форум за транспорт, логистика и спедиция, организиран от "Мениджър". Събитието се провежда в столичния Интер Експо Център. 

Според Петров все още има какво да се подобри по отношение на пътната и жп инфраструктура, както и тази на морските пристанища. 

България географски стои добре, а за да се извършват комбинирани превози по суша, въздух и вода са нужни три неща - регулаторна рамка, инфраструктура и логистичните компании. По отношение на регулаторната рамка България не е по-различна от останалите страни в Европейския съюз, каза той. 

По думите му обаче са нужни подобрения по отношение на администрацията. Тя трябва да придобие убеждението, че е на страната на бизнеса, защото един път е администрация, но от друга е потребител на услугите. Това е дълъг процес и все още като държавни структури имаме върху какво да работим, отбеляза заместник-министърът. 

Той акцентира върху това, че по отношение на инфраструктурата България изостава, а без нея не може да се извърши логистична услуга. В това отношение имаме какво да направим, отбеляза Петров и посочи като пример необходимостта от подобряване на жп линиите от морските пристанища във Варна и Бургас до София като основен логистичен център. 

Геополитиката в момента изведе на преден план необходимостта от коридор през Черно море до Средна Азия. България е на западния бряг на Черно море заедно с Румъния, като тяхното пристанище в Констанца е запълнено на 100 процента, а българските пристанища имат потенциал за развитие, особено това във Варна. Пристанището в Бургас доста се разви в последните години, но Варна инфраструктурно изостава и трябва да ускорим развитието му, така че да не бъдем заобиколени, докато разсъждаваме какво да направим, посочи той.  

Според Васил Лясков, изпълнителен директор, "ПИМК Холдинг", все още превозвачите имат затруднения по отношение на инфраструктурата, както и с ограниченията, свързани с нечленството на България в Шенгенското пространство по суша. 

Това лято в някои случаи камионите чакаха по 36 часа на Видин, за да преминат в Румъния, а пеша разстоянието щеше да бъде изминато горе-долу за същото време. Приемането ни Шенген по суша ще е голям успех, икономическите ползи ще са много големи, каза той. 

Според Николай Рашков, представител на Съюза на международните превозвачи в Брюксел и член на Експертната група за транспорт към Европейската комисия, присъединяването на България към сухопътния Шенген ще е глътка въздух за транспортния сектор. 

По думите му загубите за българската икономика от това, че България не е в сухопътния Шенген, за една година са над един милиард лева. 

Тодор Иванджиков, основател и управител, "Асоциация на българската авиационна индустрия", посочи по време на форума, че в България все още няма карго летища. Според него тези в Пловдив и Горна Оряховица са с потенциал да се превърнат в такива заради добрите им връзки с жп транспорта и магистралите.  

/ВЙ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 19:54 на 05.02.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация