site.btaЕйч енд Ем с по-добри от очакваното резултати за четвъртото тримесечие след възстановяването на продажбите

IF 12:00:31 28-01-2022
ES1157IF.017
Швеция - облекло - компании - резултати

Ейч енд Ем с по-добри от очакваното
резултати за четвъртото тримесечие
след възстановяването на продажбите


Стокхолм, 28 януари /БТА/
Шведската верига за облекла "Хенс енд Мориц" (Hennes & Mauritz), по-известена с абревиатурата Ейч енд Ем (H&M), отчете по-голяма от очакваното печалба преди данъци за периода от септември до ноември благодарение на доброто посрещане на нейните колекции и стриктен контрол на разходите, предадоха Ройтерс и Франс прес.
Преди облагане с данъци тримесечната печалба на компанията за нейното четвърто финансово тримесечие е достигнала 6 милиарда крони (573,31 милиона евро) спрямо 3,67 милиарда предходната година. Анализаторите, анкетирани от "Рефинитив" (Refinitiv), очакваха 5,43 милиарда крони.
Печалбата на шведския гигант за 2021 година се е умножила девет пъти и е достигнала 1,05 милиарда евро след неуспешната 2020 година, белязана от локдауни. Въпреки бойкота в Китай, който намали продажбите там с близо 40 процента, вторият по големина в този сектор в света производител на готови облекла се е върнал през четвъртото тримесечие към равнище, подобно на това преди пандемията.
Оборотът е с растеж от 6 процента до 199 милиарда крони.
Групата беше отказала да купува памук от района на Синцзян заради твърденията за използван принудителен труд на уйгурите.
За постигане на амбициозните цели по отношение на растежа и климата са били увеличени инвестициите. Очаква се за 2022 година инвестиционните разходи да достигнат около 10 милиарда крони, посочва групата.
През четвъртото тримесечие китайският пазар вече е бил едва осмият за Ейч енд Ем, докато преди кризата с памука от Синцзян беше трети. /Росица Николова/
/ЕС/

news.modal.header

news.modal.text

Към 11:10 на 01.08.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация