site.btaАвстралийски стартъп започва да произвежда литий в завод в Германия
Австралийският стартъп "Вулкан Енерджи" (Vulcan Energy) започва да произвежда литиев хлорид, важен компонент в производството на литиев хидроксид, в завода си в град Ландау, Германия, през април 2025 г., предаде Ройтерс, позовавайки се на компанията. Широкомащабното промишлено производство в Германия ще започне през 2027 г., две години по-късно от първоначално планираното.
В момента стартъпъте дал ход на пилотно производство и набира средства за първия си голям завод с цел до 2027 г. да е в състояние да доставя очакваните 24 000 тона литиев хидроксид годишно, еквивалентни на 500 000 електрически превозни средства.
Това представлява първият устойчив литиев хидроксид, изцяло произведен в Европа, според компанията, която е с пазарна капитализация в размер на 948,5 милиона долара.
"Процесът на финансиране отне повече време от очакваното", заяви Кристиан Фрайтаг, главен изпълнителен директор на "Вулкан Енерджи", отговарящ за управлението на веригата за доставки.
Компанията се нуждае от 1,9 милиарда евро, включително разходите за финансиране, като необходимите средства се очаква да бъдат осигурени през първото тримесечие на 2025 г.
Очаква се повече от 600 милиона евро капитал да бъдат набрани от инвеститори, допълни Фрайтаг, а останалите 1,3 милиарда евро - чрез банкови заеми, включително от Европейската банка за развитие (ЕИБ).
Производството на "Вулкан Енерджи" ще помогне на Германия да намали зависимостта си от производителите на литий в Китай и Южна Америка. Енергията, която ще се използва за извличане на литий, ще се генерира без отделяне на въглероден диоксид посредством геотермални електроцентрали.
Компанията се фокусира върху изграждането на първия в света въглеродно неутрален, интегриран бизнес с литий и възобновяема енергия за подпомагане на декарбонизирането на производството на батерии.
Очаква се търсенето на литий да нарасне през следващите години поради ръста в търсенето на литиево-йонните батерии, използвани в електрическите превозни средства.
Стартъпът, който е листван както в Австралия, така и във Франкфурт, вече продаде производството за първите 10 години чрез сделки за покупка с производители на автомобили, включително "Фолксваген" (Volkswagen), "Стелантис" (Stellantis) и "Рено" (Renault).
/СС/
news.modal.header
news.modal.text