site.btaХранителните компании продават не толкова здравословни продукти в по-бедните страни, според доклад на неправителствена организация

Хранителните компании продават не толкова здравословни продукти в по-бедните страни, според доклад на неправителствена организация
Хранителните компании продават не толкова здравословни продукти в по-бедните страни, според доклад на неправителствена организация
Снимка: AP/Jessie Wardarski

Най-големите компании за хранителни стоки и напитки в света продават по-малко  здравословни продукти в страните с ниски доходи, отколкото  в тези с високи доходи, се посочва в нов доклад, цитиран от Ройтерс.

Продукти, продавани от компании като "Нестле" (Nestle), "ПепсиКо" (PepsiCo) и "Юниливър" (Unilever), са оценени като част от глобалния индекс, публикуван от "Достъп до инициатива за хранене", първият от 2021 г.

Неправителствената организация стига до извода, че при 30 компании, продуктите, които се продават в страни с ниски доходи са с по-ниска оценка, според методология, разработена в Австралия и Нова Зеландия, в сравнение с тези, прeдлагани в страните с по-високи доходи.

В системата за оценка "Хелт рейтинг систем" (Health Rating System) продуктите се оценяват с 5, когато са най-здравословни, а резултат под 3,5 се смята за по-малко здравословен избор.

В страните с ниски доходи продуктите в портфолиото на мултинационалните компании имат рейтинг от 1,8 в системата. В страните с високи доходи, където са тествани повече продукти, рейтингът е 2,3.

"Това е много ясно свидетелство, че това, което тези компании продават в най-бедните страни в света, където те са все по-активни, не са най-здравословните им продукти", твърди в интервю за Ройтерс Марк Уайне, директор по проучванията в "Достъп до инициатива за хранене".

"Това е предупредителен сигнал за правителствата в тези страни да бъдат по-бдителни",  добави той.

За първи път индексът дава оценка за страните с ниски и високи доходи.

Неправителствената организация подчерта важността на индекса, тъй като пакетираните храни играят все по-голяма роля за кризата с наднорменото тегло, която се превърна в глобален феномен. Над 1 милион души по света са с наднормено тегло, според Световната здравна организация.

Световната банка обяви, че 70 на сто от хората с наднормено тегло или затлъстяване живеят в страни с ниски и средни доходи.

"Поехме ангажимент да увеличим продажбите на продукти  с по-голяма хранителни стойност, които да ориентират хората към по -балансирана диета", заяви говорител на "Нестле" в писмо по електронната поща, добавяйки, че компанията  полага усилия да премахне разликите между развитите и развиващите се страни.

Говорител на "ПепсиКо" отказа да коментира. Компанията си постави за цел миналата година да намали натрия в чипсовете и да добави повече пълнозърнести съставки.

 

/СЛС/

news.modal.header

news.modal.text

Към 19:30 на 07.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация