site.btaАко в момента българският туризъм и българската икономика могат да дръпнат рязко напред, това е чрез магистрала "Черно море", смята проф. Бранимир Ботев

Ако в момента българският туризъм и българската икономика могат да дръпнат рязко напред, това е чрез магистрала "Черно море", смята проф. Бранимир Ботев
Ако в момента българският туризъм и българската икономика могат да дръпнат рязко напред, това е чрез магистрала "Черно море", смята проф. Бранимир Ботев
БТА, София (1 ноември 2024) Националният борд по туризъм организира конференция на тема „Международната свързаност - ключът за устойчив растеж на българския туризъм” в „Гранд Хотел София”. Снимка: Минко Чернев/БТА (ЛФ)

Ако в момента българският туризъм и българската икономика могат да дръпнат рязко напред, това е чрез магистрала "Черно море", защото това съвпада с глобалните и европейските интереси. То с удоволствие ще бъде прегърнато и от съседните ни страни. Това изтъкна проф. Бранимир Ботев, председател на Европейската лига за икономическо сътрудничество за България и Балканите, на конференцията "Международната свързаност – ключът за устойчив растеж на българския туризъм", която се провежда днес в "Гранд Хотел София". Организатор на събитието е Националният борд по туризъм с институционалното партньорство на Министерството на туризма.

"Можем да говорим дали туризма като основополагаща за България индустрия, която чрез себе си реализира още 12 други индустрии, ще продължава да допринася за държавата и до каква степен България ще продължава да бъде част от свързаността изобщо в европейски план", коментира Ботев. 

Той насочи вниманието към някои от вече коментираните числа като изказването на служебния заместник-министър на туризма Ирена Георгиева, че над 50 на сто от посещенията в сферата на туризма са по линия на сухоземния транспорт. По негово мнение това с колко сме разширили обема на летище София пренебрежимо малко подпомага българския туризъм. Ботев сравни увеличения капацитет на пасажерите, които са преминали през столичното летище – 7,2 млн. души, с Андалусия (подобна като площ и население), през чието летище Барахас в Малага тази година тази стойност е около 24 млн. души. Пътно-транспортната мрежа на Андалусия превъзхожда около пет пъти и половина транспортната мрежа на България. Испания има 27 000 км бързи пътища и магистрали, ние имаме около 1000 км.

Според Ботев с темповете, с които се осъществява строителството на магистралите у нас, ще постигнем минимума, още 1320 км, което е заложено в изграждането на досега планираните пътища, след около 62 години.

"Автомагистрала "Черно море" във вида, в който е замислена, като част от коридор 8, е несбъдна работа. Това е вътрешна отсечка с дължина от 111 км, свързваща Варна и Бургас. Нейният огромен потенциал е свързан с възможността това да стане трансгранична магистрала, която да свърже Турция, България и Румъния, защото тогава тя става и един интермодален коридор, който свързва четири международни пристанища, четири международни летища и четири огромни транспортни бази, които на практика могат да доведат тази магистрала до границата с Украйна", обясни Ботев.

Той изрази мнение, че когато се определят транспортни коридори и приоритети в бюджетирането, икономическите и финансовите фактори трябва да бъдат водещи, а не политическите.

/СЛС/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

news.modal.header

news.modal.text

Към 14:08 на 01.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация