site.btaЕвропейски и китайски компании мерят сили на Автосалона в Париж

Европейски и китайски компании мерят сили на Автосалона в Париж
Европейски и китайски компании мерят сили на Автосалона в Париж
Снимка: AP/Michel Euler

Европейски и китайски автопроизводители ще премерят сили на Автомобилния салон в Париж, който беше открит днес и ще продължи до края на седмицата, предаде Ройтерс.

Изложението идва в момент, когато напрежението по оста Брюксел-Пекин расте, а ЕС се готви да въведе извънредни мита върху електромобилите, произведени в Китай.

Според експерти салонът ще покаже дали европейските производители ще могат да останат в играта и доколко китайските им конкуренти вече са успели да стъпят на европейския пазар.

"Европейският пазар на електромобили се нуждае от стимули, тъй като доверието в него е слабо. Високата цена е проблем, а освен това ЕС се готви да наложи и нови мита", казва изпълнителният директор на китайския производител на електромобили Би Уай Ди (BYD) Стела Ли. "Кой плаща сметката? Потребителите. И това кара хората да се замислят. По-бедните просто не купуват", добави тя.

По време на автошоуто в Париж девет китайски марки, вкл. Би Уай Ди и "Лийпмотър" (Leapmotor), ще представят най-новите си модели, казва главният изпълнителен директор на изложението Серж Гашо. Броят им е същият като през 2022 г., когато те са били половината от присъстващите марки.

Тази година обаче китайците са малцинство, около една пета от всички, благодарение на по-силното присъствие на европейската автоиндустрия, което според експерти е знак, че марките от Стария континент са решили най-накрая да се "размърдат".

По-рано този месец страните членки на ЕС подкрепиха предложението на Европейската комисия за налагане на допълнителни мита върху вноса на електромобили от Китай като отговор на незаконните субсидии, с които те са подпомагани от Пекин.

Въпреки това китайските производители продължават европейската си експанзия и нито една компания не е обявила повишаване на цените в отговор на евентуалните мита. Джи Ей Си (GAC), например, посочва, че парижкият автосалон е точното място за демонстриране на нейните амбиции, докато "Лийпмотър" обяви, че до края на 2025 г. ще продава автомобилите си на 500 места в Европа.

Засега китайските електромобили се продават на малко по-ниски цени от техните европейски конкуренти, което им дава известно предимство. Те се опитват да се утвърдят в Европа, след като вратите към пазарите в САЩ бяха буквално затръшнати. Администрацията на президента Джо Байдън наложи 100-процентови мита върху електромобилите, произведени в Китай, а миналия месец предложи забрана за влагане на китайски софтуер и хардуер в свързаните автомобили.

Европейските производители, като например "Фолксваген" (Volkswagen), "Мерцедес-Бенц" (Mercedes-Benz) и Бе Ем Ве (BMW), изпитват сериозни проблеми поради слабия китайски пазар.

Междувременно днес на Автомобилния салон в Париж бе представен новият компактен електромобил на френската компания "Рено" (Renault) – Ар4 Е-Тек (R4 E-Tech), информира Блумбърг.

Моделът, който се очаква да струва по-малко от 35 000 евро (38 252 долара), ще се сглобява в Мобьож, Северна Франция, като електромоторите и батерията ще се доставят от заводи в региона.

/ИЦ/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

news.modal.header

news.modal.text

Към 19:20 на 14.10.2024 Новините от днес

Сектор „Български документи за самоличност“ при ОДМВР – Търговище ще съдейства на българските граждани, които не притежават валидни документи за самоличност, да упражнят правото си на глас в деня на частичните избори за кмет на гр. Омуртаг на 20 октомври 2024 г.

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация