site.btaФалшивите обяви в интернет имат за цел да събират данни на клиенти, посочи експерт на форум в София

Фалшивите обяви в интернет имат за цел да събират данни на клиенти, посочи експерт на форум в София
Фалшивите обяви в интернет имат за цел да събират данни на клиенти, посочи експерт на форум в София
Ева Петрова, маркетинг мениджър, Ardes.bg. Снимка: Мартин Леков/БТА

Фалшивите обяви на продукти, имитиращи популярни брандове, имат за цел да събират данни на клиенти, поради което е необходимо бизнесите да са подготвени с бърза реакция в подобни случаи на злонамерена имитация на бранд идентичност. Това посочи Ева Петрова, маркетинг мениджър на онлайн платформата за техника Ардес.бг (Ardes.bg), в рамките на конференцията eCA ConferenceScale UP, посветена на електронната търговия, която се провежда днес в Иновационен форум "Джон Атанасов" на София Тех Парк. Организатор на събитието е eCommerce Academy.

По думите на Петрова, фалшивите обяви в интернет имат за цел да въведат потребителите в заблуждение. Те включват почти всичко, лога, адрес на търговеца и прочее. Това представлява злонамерено представяне на дадена информация, което е посегателство върху интелектуалната собственост на даден бранд.

"Всяка една фалшива обява има за цел да събира данни на клиенти, за да може след това да спекулира с тези данни“, каза Петрова, която разказа пред аудиторията на форума за подобен случай с фалшиви обяви, използващи бранда на компанията, за която работи.

При подобен случай всеки един уважаващ себе си бранд, който работи с клиенти, трябва да уведоми аудиторията си, не само външната, но и вътрешната аудитория - служителите, посочи Петрова, призовавайки за честност както към колегите, така и към служителите, тъй като когато информацията е единна, няма как да има изкривяване.

По думите ѝ брандовете могат да се предпазят от кражба на идентичност чрез чест мониторинг в социалните мрежи.

Потребителите могат да се ориентират коя обява или оферта в интернет е реална, следейки за необходимите идентификации, кой е търговецът, коя е лендинг страницата, на която ще отидат и дали всички реквизити съответстват на реалността, посочи Петрова.

Според нея потребителите също трябва да бъдат активни, като подават информация към брандовете за подобни фалшиви оферти в интернет, тъй като по този начин предпазват не само бизнесите, но и самите себе си и всички останали потребители.

По думите ѝ, когато един бранд започва да пораства, той става атрактивен за подобен вид кражба на идентичност в интернет. Бъдете готови с кризисен план, правете чест мониторинг, добави Петрова.

/ВЙ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 02:09 на 22.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация