site.btaПотребителското доверие в Италия неочаквано се понижава през август, но бизнес нагласите се подобряват

Потребителското доверие в Италия неочаквано се понижава през август, но бизнес нагласите се подобряват
Потребителското доверие в Италия неочаквано се понижава през август, но бизнес нагласите се подобряват
Снимка: АP/Andrew Medichini

Доверието на потребителите в Италия в перспективите за развитието на икономиката на страната неочаквано се понижава през август и достига най-ниското си равнище за последните четири месеца. Това сочат данните на италианския статистически институт ИСТАТ (ISTAT), публикувани днес и цитирани от ДПА.

Нагласите на италианските компании относно възможностите за развитието на бизнеса им обаче се подобряват, сочат още данните.

Индексът, който отразява нивото на потребителското доверие в Италия, се понижава до 96,1 пункта при 98,9 пункта през юли, когато достигна 29-месечен връх. Икономисти прогнозираха, че показателят ще продължи да се повишава и през август, като достигне равнище от 99,2 пункта.

Индексът, измерващ оценката на италианските потребители за текущите икономически условия в страната, се понижава до 96,3 пункта при 98,5 през миналия месец. Показателят, отразяващ очакванията им за развитието на икономиката, намалява съществено, до 95,7 пункта при 99,4 пункта, отчетени през юли.

Данните сочат още, че съставният индекс, който отразява нагласите на компаниите от всички сектори на италианската икономика за развитието на бизнеса им, се покачва до 94,7 пункта спрямо 94,3 през предходния месец. Това се дължи предимно на подобряване на оценките и очакванията за развитието на бизнеса в сектора на услугите, по специално в сферата на туризма, както и на информационните и комуникационни технологии, посочва статистическият институт ИСТАТ.

/СС/

news.modal.header

news.modal.text

Към 21:14 на 30.08.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация