site.bta"Марс" купува производителя на "Прингълс" за 36 милиарда долара

"Марс" купува производителя на "Прингълс" за 36 милиарда долара
"Марс" купува производителя на "Прингълс" за 36 милиарда долара
Снимка: AP/Matt Rourke

Гигантът в хранителната промишленост "Марс" (Маrs), в чието портфолио влизат популярни изделия като "Туикс" (Twix), "Баунти" (Bounty), "Сникърс" (Snickers) и бонбоните "Ем енд Ем" (M&M), е договорил сделка за покупката на конкурента си "Келанова" (Kellanova) за около 36 милиарда долара, съобщават Асошиейтед прес и Ройтерс.

Така "Марс" ще сложи ръка върху серия популярни марки от "Чийз-ит" (Cheez-It) до "Поп-тарт" (Pop-Tart).

"Келанова" е създадена миналия октомври след разделянето на три на основания в Чикаго през 1906 г. хранителен гигант "Келог" (Kellogg). Компанията притежава популярни марки като "Прингълс" (Pringles), "Таун хаус" (Town House), "Морнингстар фармс" (MorningStar Farms) и "Райс криспис трийтс" (Rice Crispies Treats). През миналата година нетните й продажби възлизат на 13 милиарда долара.

"Марс" ще плати в брой по 83,50 долара за акция на "Келанова" или общо 35,9 милиарда долара. Очаква се сделката, най-голямата досега в сектора на пакетираните храни, да бъде приключена през първото полугодие на 2025 г.

Покупката идва в момент, когато американските компании за пакетирани храни като "Крафт хайнц" (Kraft Heinz), "Монделийз" (Mondelez) и "Хърши" (Hershey) изпитват трудности, тъй като потребителите търсят по-евтини стоки, посочва Ройтерс. 

/СЛС/

news.modal.header

news.modal.text

Към 17:12 на 14.08.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация