site.btaНад 47 млн. лв. е износът, реализиран от български производители в европейската търговска мрежа на "Лидл" за първата половина на годината
Над 47 млн. лв. е износът, реализиран от български производители в европейската търговска мрежа на "Лидл" (Lidl) за периода януари-юни, което е ръст от 11,6 на сто спрямо същия период на миналата година. Това съобщават от веригата.
За този период съвместно с "Лидл" своя продукция са изнесли 36 български компании в 27 държави, отчитат от веригата. Най-голям е оборотът, реализиран с Румъния - 16,2 млн. лв., Гърция - 12,7 млн. лв., Германия, където износът достига 4,7 млн. лв., Сърбия - 3,1 млн. лв.
От "Лидл" отбелязват, че български плодове и зеленчуци обичайно намират пазар в държави като Гърция, Чехия, Унгария, Румъния, Литва и Латвия и отчитат, че за първите шест месеца на годината износът им се е удвоил като оборот, като сред изнесените продукти са малини, патладжан, диня, череши, тиквички, сливи и краставици.
От доставчиците с най-висок износ за първата половина на годината е производителят на хляб и хлебни изделия "Хебър" ЕАД в размер на 9,4 млн. лв., следван от "Клас Олио" ЕАД (слънчогледово олио) с реализиран оборот от 8,6 млн. лв. Сред най-големите български доставчици по износ в европейската търговска мрежа на "Лидл" са също "Нухелт" АД (производството на оризови бисквити и чипс) с оборот от 5,5 млн. лв. и "Белла България" АД с износ от 5,1 млн. лв.
Сред най-изнасяните продукти за първото полугодие на настоящата година са биволско и овче кисело мляко, айран, грил сирене, каймак, овче и биволско сирене, както и някои ориенталски тип сирена - "Топика", "Бурмалъ" и "Чечил", което се приема особено добре на немския пазар, посочват от веригата.
Те отчитат още, че за този период с добри резултати и шансове за увеличаване на обемите за износ е и "Тимс Фуудс" ЕООД, която изнася козунак и кифлички. От тази година фирмата изнася и питки за хамбургери под собствена марка на "Лидл" в Хърватия и Сърбия, като предстои износ и за Румъния.
"Растящият експортен оборот на българските ни доставчици е доказателство за добрата съвместна работа и за успешните партньорства, които ние постоянно и целенасочено надграждаме. Продуктите, произведени у нас, отговарят на всички международни стандарти за качество и удовлетворяват очакванията на все повече потребители в чужбина. Тази година за първи път реализирахме и по-сериозен износ на български плодове и зеленчуци и това много ни радва, като се надяваме тази позитивна тенденция да се запази. Ще продължим ангажимента си да подпомагаме достъпа на български производители до нови международни пазари и очакваме да бъдем все по-успешни заедно", коментира Драгомир Илиев, управител "Стоково снабдяване" на "Лидл" България, цитиран в съобщението.
/ВЙ/
news.modal.header
news.modal.text