site.btaИзминалият отоплителен сезон е с най-малък брой дни отопление в София от последните четири години, отчитат от "Техем"
Изминалият отоплителен сезон е бил с най-малък брой дни отопление за последните 4 години, със среднодневни температури близки до миналогодишните. Последният период с отопление приключи през март, докато през 2023 г. имаше отопление до 1 май. В резултат на по-краткия период с отопление и почти несъществената промяна в цената на топлинната енергия, отоплителен сезон 2024 г. струва по-малко на клиентите на централното топлоснабдяване в София в сравнение с предходния. Това показват данните от изравнителните сметки на клиентите на "Техем" в столицата, съдържащи се в официално съобщение до медиите.
Изравнителните сметки вече са предадени на клиентите, а след 15 август се очаква да бъдат фактурирани от топлофикационното дружество. До информационните справки има и електронен достъп чрез клиентския портал на "Техем", уточняват от дружеството.
"Както всяка година, до 31 август е срокът за клиентите, които не са осигурили достъп за отчет на уредите и към момента са получили сметка със служебни начисления, да заявят допълнително посещение и корекция", припомня Милена Стоянова, управител на "Техем". От фирмата обръщат внимание, че изпратените справки до клиентите и тази година са без ДДС заради промяната в процента в данъчното законодателство.
Заради начина на изчисление на прогнозните сметки по време на сезона с отопление, регламентиран в Наредбата за топлоснабдяване и по-краткия период с отопление, тази година 54 процента от клиентите получават суми за доплащане в изравнителните си сметки, а 46 на сто суми за получаване. Клиентите в София, които са избрали месечен дистанционен отчет, без изравнителни сметки, са 12 698. Избягването на изравнителните сметки може да стена посредством по-масово монтиране на дистанционни уреди и водомери за топла вода. Данните показват, че клиентите с месечни сметки, без изравнителна, са използвали средно с 14 процента по-малко енергия от тези, които са на годишен отчет. Месечното измерване и месечните сметки за отопление и топла вода позволяват своевременна корекция в потреблението с цел реализиране на икономии, заявяват от топлинния счетоводител.
С масовото монтиране на дистанционни уреди, процентът неосигурен достъп продължава да спада, като към края на този юли малко над 3000 клиенти в София остават неотчетени.
/ВЙ/
news.modal.header
news.modal.text