site.btaБританският нискотарифен превозвач "Изиджет" със скок на печалбата през второто тримесечие

Британският нискотарифен превозвач "Изиджет" със скок на печалбата през второто тримесечие
Британският нискотарифен превозвач "Изиджет" със скок на печалбата през второто тримесечие
Снимка: AP/Armando Franca

Британската нискотарифна авиокомпания "Изиджет" (EasyJet) обяви днес, че основната ѝ печалба преди облагане с данъци за тримесечието от април до юни се е повишила с 16 на сто на годишна основа, предаде ДПА.

Печалбата на превозвача преди облагане с данъци е скочила до 236 милиона бр. лири (304 милиона долара), в сравнение с печалба от 203 милиона бр. лири през същото тримесечие на миналата година.

Основната печалба на групата преди лихви, данъци, обезценка и амортизация (EBITDA) е нараснала 16 на сто спрямо предходната година до 234 милиона бр. лири през тримесечието, приключващо в края на юни, което се явява трето финансово тримесечие за "Изиджет".

Междувременно общата печалба на компанията преди лихви, данъци, обезценка, амортизация и разходи за преструктуриране или наеми (EBITDAR) е нараснала с 14 на сто до 423 милиона британски лири.

Приходите на групата през тримесечието са били нагоре с 11 на сто до 2,63 милиарда британски лири, в сравнение с 2,36 милиарда през същия период на 2023 г. Ръстът отразява главно увеличението на пътниците с 8 на сто до 25,3 милиона.

През тримесечието нискотарифната авиокомпания обслужи 28,1 милиона пътници, което е 7 на сто увеличение спрямо същия период на миналата година, а допълнителните приходи на седалка се увеличиха с 1 на сто на годишна база.

Компанията допълни, че търсенето на основната летищна мрежа на "Изиджет" продължава да расте.

Британският превозвач каза още, че резервациите за четвъртото тримесечие продължават да нарастват, като вече са продадени 69 на сто от местата в самолетите, което е ръст от 1 процентен пункт на годишна база и със 7 на сто повече капацитет в продажба.

В момента компанията е продала 1,5 милиона места повече за пиковите летни сезони в сравнение със същия период на миналата година.

"Силното ни представяне през тримесечието се дължи на това, че повече клиенти избират компанията заради нашата ненадмината мрежа от дестинации и съотношение качество - цена. Този резултат беше постигнат, въпреки че Великден беше през март тази година, демонстрирайки продължаващото значение на пътуванията и това означава, че сме на път да постигнем още едно рекордно лято, което ни отвежда една крачка по-близо до нашите средносрочни цели", каза Йохан Лундгрен, главен изпълнителен директор на "Изиджет".

/ИЦ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 14:30 на 24.07.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация