site.btaОблачното подразделение на "Майкрософт" търси решения на глобалния компютърен проблем

Облачното подразделение на "Майкрософт" търси решения на глобалния компютърен проблем
Облачното подразделение на "Майкрософт" търси решения на глобалния компютърен проблем
Снимка: AP/Stefanie Dazio

Подразделението "Азур" (Azure) на технологичната корпорация "Майкрософт" (Microsoft), което предоставя облачни услуги за съхранение на данни, обяви, че "е наясно с проблемите", предизвикани от днешния глобален ИТ срив, предаде Ройтерс. 

Техническият срив е засегнал машини, снабдени с операционна система "Уиндоус" (Windows), и е свързан с международната компания за киберсигурност "Краудстрайк" (Crowdstrike), чиито услуги са блокирали в "режим на рестартиране".

Подразделението на "Майкрософт" посочва, че "разглежда потенциални решения" на проблема, които биха помогнали на неговите клиенти. 

Междувременно от "Краудстрайк" са изпратили онлайн предупреждения до свои клиенти, посочва Ройтерс.

Компанията за киберсигурност предупреждава, че нейната компютърна програма, известна като "Фалкън сензор" (Falcon Sensor) причинява срив на системите, снабдени с "Уиндоус". Той се изразя в появата на син екран на компютърните монитори, който неофициално е популярен като "синия екран на смъртта".

Предупреждението е изпратено днес в 8:30 ч. българско време. В него е включено и упътване, чрез което клиентите на "Краудстрайк" биха могли сами да отстранят проблем, отбелязва Ройтерс. 

Днешният ИТ срив засегна сериозно работата на редица авиокомпании и летища. Много полети са забавени или отменени, предадоха по-рано световните агенции.

 



/ЕС/

news.modal.header

news.modal.text

Към 15:23 на 19.07.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация