Форум на БТА "БГ ТУРИЗЪМ - ЛЯТО 2024"

site.btaБългария е съкровищница, която трябва да бъде показана пред света, каза Меглена Плугчиева от Българския съюз по Балнеология и СПА

България предлага изключително разнообразни възможности за всякакъв вид туризъм през цялата година. Държавата, бизнесът и медиите трябва да насочат усилията съм към представянето на тези възможности пред света. Такова мнение изрази Меглена Плугчиева, посланик на Българския съюз по Балнеология и СПА туризъм, на форума "БГ ТУРИЗЪМ - ЛЯТО 2024", който се провежда в курортния комплекс Албена по инициатива на БТА. "Ние сме една съкровищница, която трябва да бъде представена с цялото ѝ разнообразие - климатичен туризъм, здравен туризъм, балнео, СПА, спорт, рафтинг, всичко останало, което наистина предлагаме. В момента трендът в Европа е профилактика и превенция на здравето, особено след ковид пандемията. Тези хора тук, те предлагат такова лечение на постковид синдром. Някой да е чул, някой да е споменал, в медиите да се е чуло, че се прилагат тук специални кални бани и процедури", каза тя. По думите ѝ България трябва да бъде продавана и представяна като дестинация за целогодишен туризъм, а добрите примери трябва да бъдат показвани. 

"Точно тук в Албена, не знам дали всички медии знаят, но се произвежда еко-био продукция. И тези, които идват, идват не само заради плажната ивица и чистата вода, а идват и за да ядат истински домати. Могат да ядат кисело и прясно мляко - истинско, хляб от Добруджа. Това е, което трябва да рекламираме - едно комплексно съчетание от море, от балнеология, природа, храна, здравен туризъм, всичко. Това, което предлагат като качество и Златни пясъци - австрийците, въпреки темата Шенген и не най-добрите ни отношения в момента, автоматично приеха българските хотели в каталозите си и този сезон вече се продават в Австрия. За разлика от едната Швейцария, където не всичко, което блести е злато. Но всички мечтаем за Швейцария и всеки казва: България трябва да стане Швейцария. Не, България не трябва да става Швейцария на Балканите. България трябва да блести със свой блясък и той трябва да бъде показан и тя го има, има всички предимства и даже надвишава всички останали във всяко едно отношение в Европа", добави Плугчиева. 

Тя призова българските медии да дадат трибуна на хората в туристическия бранш, които предлагат качествени продукти и услуги. "Поканете чуждите посланици, направете договори, поканете ги тези телевизии чужди – да дойдат на място, да заснемат, да изнесат тази информация навън. И те сами ще се убедят, че могат да ядат качествена храна тук, че могат да се лекуват от постковид синдром, че могат да отидат на море, че могат да участват във фестивали и така нататък", апелира Меглена Плугчиева. 

Тя изрази мнение, че България все още е сравнително слабо позната туристическа дестинация дори в Европа. "Всички сме някак си изненадани, една Албания, защото без да влизаме в подробности, никой не е очаквал, че Албания ще бъде някакъв и то толкова голям хит на туристическия пазар миналата година. Като бивш посланик в Черна гора и познавайки Западните Балкани, искам да ви кажа, че микродържавата Черна гора също е далеч, далеч по-известна от нас и това е една горчива истина. Моят апел към медиите е да се опитаме да погледнем, както казват германците "над ръба на чинията". И да погледнем от страната на чужбина, на тези, които очакваме да дойдат в България. И да видим как изглеждаме, с техните очи и искам, без да разочаровам тук присъстващите и особено медиите, искам да бъда както винаги искрена и да кажа, че не изглеждаме добре. Това е най-меко казано, в смисъл, че първо трябва да обърна внимание и на политическата нестабилност, която цари в България в последните, особено четири години и която изключително негативно, неблагоприятно се отразява на имиджа на страната ни", каза Плугчиева. "Като добавим и лошите новини, които често сами произвеждаме, ситуацията става крайно неприятна за страната ни. Към това, че сме непознати, трябва да добавим и това, че и дори да сме познати, то не е с положителен образ. Важна и тежка е задачата да се направи максимумът, за да коригираме и градим друг образ на България", посочи тя. 

"Програмата за реклама на България, която беше стартирана, трябва да продължи", смята посланикът на Българския съюз по Балнеология и СПА туризъм. "Миналата година във Виена имаше голям форум и там научих, че ние сме неизвестни. А ние отиваме и обясняваме, че сме целогодишна дестинация, че имаме био продукти, кухня, много минерални извори. Там благородниците от Бавария казаха - вие българите сте световни рекордьори по неумение да се представяте пред света", разказа Меглена Плугчиева. 

Тя допълни, че акцентът, който трябва да се постави в българското медийно пространство по темата туризъм, трябва да бъде с положителен знак. Според нея медиите могат да бъдат и са корективът, който трябва да обръща внимание на тези неща и да поставя правилните въпроси пред политиците. Това всъщност касае не само туризма, но и чуждите инвестиции в България, отбеляза Плугчиева.

"Молбата ми е - нека не се затваряме само до морския туризъм. Страната ни е съкровищница - България е целогодишна дестинация. Тя трябва да бъде представяна като мечтана дестинация. Има много неща, с които можем да се представим пред света. Имаме блясък и той трябва да се покаже. Моята препоръка за апел за лятото е - България: Непознато кътче от рая", завърши Меглена Плугчиева.

/ЦМ/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

news.modal.header

news.modal.text

Към 12:54 на 21.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация