site.btaАкциите на група "Керинг" се сринаха след предупреждение за спад на приходите заради намаляващите продажби на марката ѝ "Гучи"
Книжата на френската компания за луксозни стоки "Керинг" (Kering) се сринаха с повече от 9 на сто, след като групата предупреди, че очаква рязък спад в печалбата през първото полугодие, съобщи Си Ен Би Си.
"Керинг" очаква годишен спад на оперативните си приходи в диапазона от 40 до 45 процента през първата половина на 2024 г., което се дължи на намаляващото търсене на продукти на водещата й марка "Гучи" (Gucci).
В следобедната търговия акциите на "Керинг" си възвърнаха част от сутрешните загуби и към 15:30 часа бълг. време се търгуваха със 7,27 на сто под нивото при затварянето на вчерашната търговия.
Председателят и главен изпълнителен директор на френската компания Франсоа-Анри Пино заяви, че намаляването на перспективите идва, след като представянето й се е "влошило значително" през първото тримесечие.
"Въпреки че очаквахме предизвикателно начало на годината, бавните пазарни условия, особено в Китай, и стратегическото препозициониране на някои от нашите (модни) къщи, като се започне с "Гучи", изостриха натиска за намаляване на позицията ни", посочи Пино в изявление.
Продажбите на групата са намалели до 4,5 милиарда евро през първото тримесечие, което е спад с 10 на сто на годишна база.
Продажбите на "Гучи" през първото тримесечие спаднаха с 18 на сто, оставайки малко под прогнозите за 20-процентово намаление.
През четвъртото тримесечие на миналата година "Керинг" отчете 6 на сто по-малко приходи, отколкото през същия период на 2022 г. Продажбите на "Гучи" бяха надолу с 4 на сто.
/ЕС/
news.modal.header
news.modal.text