site.bta"Билла България" отчита близо 2 процента дефлация на продажните си цени за февруари, съобщиха от веригата
"Билла България" (Billa) отчита близо 2 процента дефлация на регулярните си продажни цени за февруари при 0,6 процента инфлация при хранителните стоки и напитките за страната, съобщиха от търговската верига.
От компанията отчитат, че за втори пореден месец най-осезаем е спадът на цените в магазините им при млечните и замразени продукти - с 8,3 процента спрямо февруари 2023 г. При плодовете и зеленчуците дефлацията за февруари е близо 5 процента, а в категорията основни храни (ориз, брашно, захар, олио, варива) - близо 4 процента, посочват от веригата. Те отчитат още дефлация при консервираните храни, напитките и козметиката.
"Високата инфлация през 2023 г. беше сериозно предизвикателство както за потребителите, така и за бизнеса, затова можем да кажем с облекчение, че тази тенденция се обръща. В "Билла" следим регулярно динамиката в цените на европейските борси и сме щастливи, че голяма част от нашите доставчици откликнаха на призивите ни и отразиха спада при разходите за транспорт, електроенергия и суровини", коментира Вигинтас Шапокас, изпълнителен директор на "Билла България", цитиран в съобщението. "Това ни кара да гледаме по-оптимистично на настоящата година, защото нашият стремеж е трайното намаляване на регулярните цени навсякъде, където пазарните условия го позволят. Данните от последните месеци категорично показват, че нашите усилия в тази посока дават резултат", добавя Шапокас.
"Билла България" е член на Сдружението за модерна търговия.
/ВЙ/
news.modal.header
news.modal.text