site.btaИзкуственият интелект като проблем, който е и част от решението обсъдиха участници в 15-ото издание на Глобалния форум "Питър Дракър"
Ролята на изкуствения интелект и новите технологии в управлението на човешки ресурси бе поставена на масата за дискусии в двореца Хофбург, във Виена, където по традиция се провежда Глобалният форум "Питър Дракър". В тазгодишното 15-то издание на международната конференция редица експерти споделиха мнения и идеи за бъдещето на мениджмънта.
Две са екзистенциалните заплахи за човечеството: първата е свързана със здравето на хората, както показа пандемията от КОВИД-19, а втората с техния поминък. Много нови технологии като "Чат Джи Пи Ти" са представени точно като заплаха за препитанието на хората, каза Джони С. Тейлър, президент на Обществото за управление на човешките ресурси, който взе участие в панел, част от форума.
Измина една година от пускането на чатбота, базиран на изкуствен интелект "Чат Джи Пи Ти" (ChatGPT). Повечето дискусии около въпросите, свързани с изкуствения интелект бяха поставени още преди 5-6 години, но по-голямата част от хората научиха за тях едва преди година, посочи той.
От една страна перспективата за това, че новите технологии може да доведат по-продуктивни работници и повишена ефективност на труда, от друга – много хора смятат, че технологиите ще ги заменят и те няма да могат да намерят ново препитание.
За да бъдат избегнати негативите от развитието на технологиите трябва да се постави акцент върху преквалификация на служителите, препоръча Тейлър.
Мениджърите са най-ценният ресурс за една организация, заяви Алекс Адамопулос, основател и главен изпълнителен директор на "Емърн" (Emergn), глобална фирма за дигитални бизнес услуги. Говорейки за внедряването на нови технологии във все повече компании, той се спря и някои предизвикателства.
Мениджърите изпитват затруднения, защото е трудно да създадеш лични и работни отношения при условия на дистанционна работа, обясни Адамопулос.
Той цитира данни на консултантската фирма Кей Пи Ем Джи (KPMG), според които 60 процента от мениджърите очакват, че служителите ще се завърнат към работа в офис през 2026 г.
Според Хелмут Райзингер, главен изпълнителен директор за региона на Близкия изток, Африка и Латинска Америка в компанията за киберсигурност "Пало Алто нетуъркс" (Palo Alto Networks Inc.), изкуственият интелект може да бъде и проблем, и решение.
Може да създадеш зловреден софтуер много по-бързо благодарение на изкуствения интелект, може да осъществяваш по-лесно социален инженеринг (манипулиране на някого с цел получаване на лична и финансова информация), посочи той като негативи.
Ако иска една компания да бъде устойчива, тя трябва да има реална и навременна киберзащита. В западните държави липсват около 5 милиона експерта по киберсигурност, добави той.
Изкуствения интелект може да бъде заплаха за работните места, но също така може да помогне там, където липсват кадри. Той може да е в помощ на експертите, посочи Райзингер.
Пиер Льо Ман, президент и главен изпълнителен директор на Института за управление на проекти (PMI), представи своя възглед относно формулата за успех на бизнеса.
"70 процента от ресурсите трябва да отиват за ежедневните операции на една компания, 20 процента да се отделят за иновации в познати области, а останалите 10 процента в непознати, нови сфери", каза той.
От критична важност, според него, се явява и информацията, на която трябва да бъдат базирани решенията на ръководителите.
/СЛС/
В допълнение
Избиране на снимки
Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.
Изтегляне на снимки
Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите
news.modal.header
news.modal.text