site.btaИма сегменти, които са загубили чувството за пазарна конкуренция, каза министър Вътев при откриването на хранителни изложения в София

Има сегменти, които са загубили чувството за пазарна конкуренция, каза министър Вътев при откриването на хранителни изложения в София
Има сегменти, които са загубили чувството за пазарна конкуренция, каза министър Вътев при откриването на хранителни изложения в София
Снимка: Владимир Шоков/БТА

Най-важната задача пред екипа на Министерството на земеделието и храните е да свърже агрохранителната верига, която досега и сега продължава да бъде разделена на производители и преработватели. Има да се свърши много работа, но е необходимо и много осмисляне, за да може наистина българският потребител да има на трапезата си продукти от български суровини, да има български плодове и зеленчуци, български пчелен мед и да може българските продукти да имат успех на пазара. Това каза министърът на земеделието и храните Кирил Вътев по време на официалното откриване на международните хранителни изложения "Месомания", "Пътят на млякото", "Булпек", "Интерфуд&Дринк" и "Wine&Spirits Show". Събитията започнаха днес и ще продължат до 11 ноември в столичния Интер Експо Център.

По негово мнение има сегменти, които са загубили чувството за пазарна конкуренция, за борба на пазара. "Това е нашата битка, защото само това ще ги направи успешни, устойчиви и развиващи се", заяви Вътев.

Председателят на УС на Асоциацията на месопреработвателите в България Атанас Урджанов връчи на аграрния министър, който е кръстник на "Месомания", празнуваща своя 30-и юбилей, благодарствен плакет и грамота. Урджанов благодари за добрия диалог и работа с Министерството на земеделието и храните и отправи призив към Министерството на финансите да преразгледа наредбата за стоките с висок фискален риск, която "ако влезе от 1 януари 2024 г., ще доведе до големи затруднения за бизнес операторите".

"Хранително-вкусовата промишленост се развива с устойчиви темпове през последните години и има много потенциал за създаване на добавена стойност, работни места, привличане на инвестиции, насърчаване на малките и средни предприятия. Както знаем, това е една традиционна за България промишленост и предприятията в нея допринасят за икономическото и социалното развитие на всеки един район от страната", посочи заместник-министърът на икономиката и индустрията Ирина Щонова. 

Тя допълни, че производството на храни и напитки формира около 17 процента от общата добавена стойност в индустрията, в сферата работят над 6000 фирми, 80 000 души. За 2021 г. производството на храни расте с 6,1 процента, за 2022 г. с 7,6 процента, а при напитките растежът е още по-голям за 2022 г. - над 10 процента.

Посланикът на САЩ Кенет Мертен цитира данни, според които през 2022 г. двустранната търговия с нашата страна е 2 млрд. долара, а селскостопанските продукти са една съществена част от тези отношения. "Българските продукти, предлагани на американския пазар, се радват на все по-голямо търсене от американските потребители и смятаме, че има доста голяма ниша за развитие в това отношение. Расте също броят на американските компании, които виждат в България пазар за своите продукти", коментира той.

/ВЙ/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

news.modal.header

news.modal.text

Към 20:45 на 26.06.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация