site.bta"Дойче банк" ще управлява кредитните карти по програма за лоялни клиенти на "Луфтханза"

"Дойче банк" ще управлява кредитните карти по програма за лоялни клиенти на "Луфтханза"
"Дойче банк" ще управлява кредитните карти по програма за лоялни клиенти на "Луфтханза"
Снимка: АП

Германска банка "Дойче банк" (Deutsche Bank) сключи с авиопревозвача "Луфтханза" (Lufthansa) един от най-големите и доходоносни договори за кобрандирани кредитни карти в Европа. Чрез този си ход най-големият кредитор в Германия цели да развие бизнеса си с картови плащания, съобщи в. "Файненшъл таймс".

От 2025 г. "Дойче банк" ще управлява германския бизнес с кредитни карти на програмата за лоялни клиенти на "Луфтханза", известна като "Майлс енд Мор" (Miles & More). Очаква се сделката да удвои годишния обем на трансакциите, извършвани чрез кредитни карти на банката.

През последните години германският банков гигант посочи цифровите плащания и управлението на парични средства като свой "стратегически приоритет". "Дойче банк" разглежда варианти за бизнеса си, за да балансира по-хаотичното и капиталоемко инвестиционно банкиране, както и операциите при търговия с ценни книжа.

Сделката, включваща и компанията за картови разплащания "Мастъркард" (Mastercard) като доставчик на технологията и мрежата, ще увеличи броя на кредитните карти, които издава "Дойче банк", с една четвърт, заяви Оле Матисен, ръководител на отдела за управление на парични средства в банката.

Според експерти от бранша благодарение на сделката банката ще си осигури годишни приходи от около 100 милиона евро.

Важността на сделката бе подчертана и от факта, че главният изпълнителен директор на банката Кристиан Зевинг ръководи процеса по уреждането й.

Членовете на програмата за лоялни клиенти "Майлс енд Мор" обикновено са заможни и често пътуващи хора, а 20 процента от тях са клиенти на "Дойче банк". Те харчат "пет пъти повече от средния потребител на кредитна карта в Германия", каза Йохан-Филип Брунс, управляващ директор на програмата на "Луфтханза".

Чрез "Майлс енд Мор" потребителите на кредитни карти биват таксувани с до 138 евро на година. В замяна те получават по една миля за всеки 2 евро, похарчени чрез включената в програмата карта, като банката издател получава част от всяко евро. След това потребителите на "Майлс енд Мор" могат да разменят натрупаните мили срещу въздушен превоз, осигурен от  "Луфтханза", или за различни продукти, вариращи от вино до дизайнерски мебели.

"Дойче банк" заменя досегашния дългогодишен партньор на програмата "Дойче Кредитбанк" (Deutsche Kreditbank – DKB), след като кредиторът загуби процеса по наддаване за договора с "Майлс енд Мор".

/ЕС/

news.modal.header

news.modal.text

Към 09:44 на 18.05.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация