По-тривиалните запитвания на места вече се обработват от чат-бот

site.bta"Икеа" обучава служителите в колцентровете си за съветници по интериорен дизайн

"Икеа" обучава служителите в колцентровете си за съветници по интериорен дизайн
"Икеа" обучава служителите в колцентровете си за съветници по интериорен дизайн
Снимка: АП

Шведската международна компания за производство и продажба на мебели "Икеа" (IKEA) обучава служителите в колцентровете си в познания по интериорен дизайн, така че те да могат да оказват компетентна помощ на клиентите, докато в същото време чат-бот с изкуствен интелект, наречен "Били" (Billiе), ще бъде ангажиран да отговаря на по-стандартните запитвания, предаде Ройтерс.

През април "Икеа" разшири услугите си за интериорен дизайн в Великобритания и САЩ, след като те вече стартираха в части от Европа, Австралия, Обединените арабски емирства и др.

В Обединеното кралство клиентите плащат 25 паунда ($31,44) за 45-60 минути видео разговор за съвети за интериорен дизайн и списък с предложени продукти и могат да платят 125 паунда за провеждането на три консултации за дизайн на работно пространство, етажен план и 3D визуализации.

Холдинговата компания "Инка" (Ingka Group), която управлява повечето от магазините на компанията, обви, че е обучила 8500 служители в кол центрове като консултанти по интериорен дизайн от 2021 г. насам, докато чат-ботът "Били", стартиран същата година с име, вдъхновено от гамата библиотеки Billy на "Икеа", е обработил 47 на сто от запитванията на клиенти към кол центровете през последните две години.

"Ние се ангажираме да засилим компетентността на колегите, чрез учене през целия живот и развитие и преквалификация, както и да ускорим създаването на нови работни места“, каза Улрика Бисерт, глобален мениджър ангажиран с политиката за персонала и културата в "Инка".

Запитана дали увеличеното използване на изкуствен интелект вероятно ще доведе до намаляване на броя на служителите в компанията, Бисерт посочим че не се наблюдава подобен процес.

Продажбите по телефона или видео на продукти и услуги чрез дистанционния канал за интериорен дизайн на "Инка" представляват 1,3 милиарда евро (1,40 милиарда долара) приходи през финансовата 2022 г., или 3,3 на сто от общите. От "Инка" посочиха пред Ройтерс, че имат за цел да увеличат този дял до 10 на сто до 2028 г. като част от стремежа им да се харесат на клиенти от младите поколения.

За сравнение, онлайн продажбите на продукти чрез уебсайта на "Икеа" възлизат на около 9,9 милиарда евро или 25 на сто от общите продажби през финансовата година приключваща на 31 август 2022 г.

/СС/

news.modal.header

news.modal.text

Към 14:45 на 28.04.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация