Главният изпълнителен директор Дан Бигс пред БТА от САЩ:

site.btaАмериканската финтех компания "Стиймчeйн" разглежда България като подходяща дестинация да разшири бизнеса си

Американската финтех компания "Стиймчeйн" разглежда България като подходяща дестинация да разшири бизнеса си
Американската финтех компания "Стиймчeйн" разглежда България като подходяща дестинация да разшири бизнеса си
Форумът на БАИ в Портланд на 8 декември 2022 г. Снимка: БТА

Американска финтех компания разглежда България като подходяща дестинация да разшири бизнеса си. Базираната в Портланд "Стиймчeйн" (Steamchain Corp), осигуряваща финансови услуги при международни разплащания по целия свят, се насочва към пазарите в Източна Европа, "и България изглежда като много добър хъб" за тази цел, каза в интервю за БТА от САЩ главният й изпълнителен директор Дан Бигс.

Той бе гост на проведения на 8 декември в град Портланд, щата Орегон, международен бизнес и инвестиционен форум, организиран от Българската агенция за инвестиции (БАИ) в рамките на проекта "Утвърждаване на България като успешна инвестиционна дестинация" по Оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност" 2014-2020 година.

"Бях много впечатлен от презентацията (на България като инвестиционна дестинация - бел. ред.), представена на форума", каза още Бигс и приветства посещението на българската делегация. Той добави, че компанията му иска да разшири дейността си към работа с фирми, извършващи международни разплащания в Близкия Изток и Африка. "Географското разположение на България представлява перфектна възможност за това", заяви той.

"Ние работим с различни компании, извършващи международни разплащания, и можем да им спестим до 80 процента от разходите за конвертиране на валути и да намалим до нула риска за тях от валутни колебания", обясни Бигс, след което добави: "Вярвам, че има голяма възможност за американските компании да правят бизнес в България, както и за български компании да правят бизнес в САЩ".

Попитан дали "Стиймчейн" може да навлезе в България, ръководителят й отговори: "Абсолютно! Както казах, ние се стремим да се отворим към пазари в Източна Европа и България изглежда като много добър хъб, в който можем да разраснем бизнеса си". 

Според Бигс някои от представителите на американския бизнес, с които е разговарял, са насочили вниманието си към Азия. "Компаниите от Западното крайбрежие (на САЩ) правят бизнес по целия свят", каза той и посочи за пример разпространената по целия свят спортна марка "Найки" (Nike), чиято централа е в Орегон. Бигс определи България като "доста интересна възможност".

На въпрос как влошената геополитическа обстановка влияе на инвестиционните дестинации, към които се насочват американските фирми, Бигс заяви: "Истината е, че винаги има проблеми по света, така че страните и компаниите трябва да са чевръсти, за да се възползват, когато изникне възможност". 

/ЦМ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 11:33 на 08.02.2023 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация