site.btaАмериканската финтех компания "Стиймчeйн" разглежда България като подходяща дестинация да разшири бизнеса си
Американска финтех компания разглежда България като подходяща дестинация да разшири бизнеса си. Базираната в Портланд "Стиймчeйн" (Steamchain Corp), осигуряваща финансови услуги при международни разплащания по целия свят, се насочва към пазарите в Източна Европа, "и България изглежда като много добър хъб" за тази цел, каза в интервю за БТА от САЩ главният й изпълнителен директор Дан Бигс.
Той бе гост на проведения на 8 декември в град Портланд, щата Орегон, международен бизнес и инвестиционен форум, организиран от Българската агенция за инвестиции (БАИ) в рамките на проекта "Утвърждаване на България като успешна инвестиционна дестинация" по Оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност" 2014-2020 година.
"Бях много впечатлен от презентацията (на България като инвестиционна дестинация - бел. ред.), представена на форума", каза още Бигс и приветства посещението на българската делегация. Той добави, че компанията му иска да разшири дейността си към работа с фирми, извършващи международни разплащания в Близкия Изток и Африка. "Географското разположение на България представлява перфектна възможност за това", заяви той.
"Ние работим с различни компании, извършващи международни разплащания, и можем да им спестим до 80 процента от разходите за конвертиране на валути и да намалим до нула риска за тях от валутни колебания", обясни Бигс, след което добави: "Вярвам, че има голяма възможност за американските компании да правят бизнес в България, както и за български компании да правят бизнес в САЩ".
Попитан дали "Стиймчейн" може да навлезе в България, ръководителят й отговори: "Абсолютно! Както казах, ние се стремим да се отворим към пазари в Източна Европа и България изглежда като много добър хъб, в който можем да разраснем бизнеса си".
Според Бигс някои от представителите на американския бизнес, с които е разговарял, са насочили вниманието си към Азия. "Компаниите от Западното крайбрежие (на САЩ) правят бизнес по целия свят", каза той и посочи за пример разпространената по целия свят спортна марка "Найки" (Nike), чиято централа е в Орегон. Бигс определи България като "доста интересна възможност".
На въпрос как влошената геополитическа обстановка влияе на инвестиционните дестинации, към които се насочват американските фирми, Бигс заяви: "Истината е, че винаги има проблеми по света, така че страните и компаниите трябва да са чевръсти, за да се възползват, когато изникне възможност".
/ЦМ/
news.modal.header
news.modal.text