site.btaАлианс "Българско Черноморие" бе учреден във Варна
IF 19:46:31 30-07-2021
ZM1945IF.045
Варна - Алианс - учредяване - допълнено
Алианс "Българско Черноморие" бе учреден във Варна
Варна, 30 юли /Данаил Войков, БТА/
Алианс "Българско Черноморие", в който се включват представители на различни курорти, хотели, авиокомпании, Варненската и Бургаска туристическа камара и други, бе учреден тази вечер в курорта "Златни пясъци" край Варна. Подписите си под документа положиха представители на 20 компании, свързани с туристическия бранш. Алиансът цели да обедини всички участници в туристическия бизнес, за да предприемат незабавни действия за развитие на туристическия бранд и имидж на българското Черноморие.
Министърът на икономиката Кирил Петков, който присъства на събитието, коментира, че алиансът е много добра идея, защото, ако няма координация между различните части на туристическия сектор, няма как да предлагаме комплексна услуга, която да започне да качва добавената стойност. Когато имаме летищния оператор и всички хотели, те могат да имат общи координации и изисквания, като например магистрала "Черно море", която е един огромен проект, който трябва да се случи, каза Петков. Според него, когато се говори за мерки за подпомагане, за персонал, за добавена стойност всичко е много по-добре когато е координирано.
Хубаво е държавата да присъства и да има непрекъсната комуникация, смята той. Държавата може да приоритизира например средствата за инфраструктура към магистрала "Черно море" вместо нещо друго, или да се види какъв би бил икономическият ефект от всички тези бизнеси и хотели, ако се инвестират някакви публични средства точно в тази посока на туризма, посочи Петков. Той допълни, че за него една работеща икономика става, когато различните части от нея се координират, въпреки че се конкурират. Идеята е общите неща, от които могат да спечелят всички, да бъдат координирани, каза министърът. Според него така трябва да изглежда лицето на българския туризъм - заедно, с общи цели, с общи изисквания и като обща дестинация.
Последиците от ковид кризата наложиха да вземем инициативата в себе си, участниците в добавената стойност на туристическите услуги, така че да подобрим присъствието на България на международните пазари, не само генеричните, но и да разработим нови, коментира зам.-председателят на Националния борд по туризъм Мартин Захариев. Той допълни, че целта е да се популяризира Българското Черноморие, да се повиши неговата репутация. За първи път на една маса сядат различни участници от веригата на добавена стойност, включително летищата, авиокомпании и туроператорите, които имат значителен принос към входящия поток, смята Захариев.
Първата цел е да спечелим общините, каза още той и допълни, че когато бъдат приобщени към алианса, третата стъпка е да се отправи покана за участие и към редовното правителство, което и да е то.
/ГИ//ЦМ/
ZM1945IF.045
Варна - Алианс - учредяване - допълнено
Алианс "Българско Черноморие" бе учреден във Варна
Варна, 30 юли /Данаил Войков, БТА/
Алианс "Българско Черноморие", в който се включват представители на различни курорти, хотели, авиокомпании, Варненската и Бургаска туристическа камара и други, бе учреден тази вечер в курорта "Златни пясъци" край Варна. Подписите си под документа положиха представители на 20 компании, свързани с туристическия бранш. Алиансът цели да обедини всички участници в туристическия бизнес, за да предприемат незабавни действия за развитие на туристическия бранд и имидж на българското Черноморие.
Министърът на икономиката Кирил Петков, който присъства на събитието, коментира, че алиансът е много добра идея, защото, ако няма координация между различните части на туристическия сектор, няма как да предлагаме комплексна услуга, която да започне да качва добавената стойност. Когато имаме летищния оператор и всички хотели, те могат да имат общи координации и изисквания, като например магистрала "Черно море", която е един огромен проект, който трябва да се случи, каза Петков. Според него, когато се говори за мерки за подпомагане, за персонал, за добавена стойност всичко е много по-добре когато е координирано.
Хубаво е държавата да присъства и да има непрекъсната комуникация, смята той. Държавата може да приоритизира например средствата за инфраструктура към магистрала "Черно море" вместо нещо друго, или да се види какъв би бил икономическият ефект от всички тези бизнеси и хотели, ако се инвестират някакви публични средства точно в тази посока на туризма, посочи Петков. Той допълни, че за него една работеща икономика става, когато различните части от нея се координират, въпреки че се конкурират. Идеята е общите неща, от които могат да спечелят всички, да бъдат координирани, каза министърът. Според него така трябва да изглежда лицето на българския туризъм - заедно, с общи цели, с общи изисквания и като обща дестинация.
Последиците от ковид кризата наложиха да вземем инициативата в себе си, участниците в добавената стойност на туристическите услуги, така че да подобрим присъствието на България на международните пазари, не само генеричните, но и да разработим нови, коментира зам.-председателят на Националния борд по туризъм Мартин Захариев. Той допълни, че целта е да се популяризира Българското Черноморие, да се повиши неговата репутация. За първи път на една маса сядат различни участници от веригата на добавена стойност, включително летищата, авиокомпании и туроператорите, които имат значителен принос към входящия поток, смята Захариев.
Първата цел е да спечелим общините, каза още той и допълни, че когато бъдат приобщени към алианса, третата стъпка е да се отправи покана за участие и към редовното правителство, което и да е то.
/ГИ//ЦМ/
news.modal.header
news.modal.text