site.btaТърсенето на морски дестинации сред българите е 60 пъти по-голямо от това на планински, отчита платформа за онлайн търговия

Търсенето на морски дестинации сред българите е 60 пъти по-голямо от това на планински, отчита платформа за онлайн търговия
Търсенето на морски дестинации сред българите е 60 пъти по-голямо от това на планински, отчита платформа за онлайн търговия
Снимка: БТА

За април, май и юни най-голямо е търсенето и предлагането на почивки на българското Черноморие, отделни нощувки и почивки в чужбина. Това показват данни на платформата за онлайн търговия OLX за търсенето и предлагането на апартаменти, бунгала и каравани за краткосрочен наем с цел почивка.

След ръста, който по-рано тази година платформата регистрира в търсенето на къщи с цел дългосрочен наем, сега се наблюдава значителен ръст в търсенето на възможности за почивка в сферата на селския туризъм. Този ръст е над два пъти по-висок от търсенето на традиционни възможности за планински туризъм.

От април до юни най-често регистрираните търсения включват "бунгала" и "каравана под наем". През април и май най-търсени са дестинации в Гърция, но през юни Варна и Приморско изпреварват интереса към Керамоти и вили в други части на Гърция. Когато става въпрос за ваканции в чужбина, очаквано, Гърция е най-желаната дестинация. За нощувки обаче топ 3 български града са Варна, Бургас и София.

Платформата регистрира 60 пъти по-високо търсене на апартаменти и бунгала под наем с цел почивка в морските дестинации спрямо планинските за месец юни. Поморие, Несебър и Созопол са най-желаните дестинации за почивка край морския бряг. Най-търсените планински дестинации за Смолян, Троян и Ловеч, а най-атрактивни за селски туризъм според потребителите на платформата са местата около Пловдив, София и Варна.

"Не е изненада, че българските ни потребители през летните месеци се интересуват предимно от почивки край морския бряг. Позитивна обаче е тенденцията за високо търсене не само в Гърция, но и на българското Черноморие. Щастлива съм, че OLX е предпочитан съюзник за откриването на най-подходящото място за отсядане. Добре знаем, че лятната почивка е най-важната за голяма част от хората. Данните, които отчитаме са абсолютното доказателство за това", коментира Андрея Пачеко, старши бранд мениджър в OLX. 

OLX България достига до над 60 на сто от потребителите на интернет в България и е част от OLX Group, която развива платформи за онлайн обяви в над 40 държави, посочват от компанията.

/СС/

news.modal.header

news.modal.text

Към 19:08 на 13.08.2022 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация