IF 17:15:01 11-11-2021
ZM1712IF.032
Китай - търговия - "Ден на самотните сърца"
Алибаба организира по-скромен "Ден на самотните сърца"
Шанхай, 11 ноември /БТА/
Алибаба груп (Alibaba Group) направи от китайския неофициален "Ден на самотните сърца" (11.11) търговско събитие през 2009 година и го превърна в най-големия фестивал за онлайн продажби в света, който измести на заден план Кибер понеделника в САЩ.
Тази година обаче гигантът в онлайн търговията заглуши маркетинговия шум на фона на строгия контрол от регулаторните органи и избра да не предоставя данни за продажбите в реално време, съобщава Ройтерс. Алибаба обяви, че ще се фокусира върху устойчивия растеж тази година.
Годишното развлекателно събитие се проведе без публика и за първи път не бяха поканени журналисти в медийния център. Като причина бяха изтъкнати предпазните мерки заради пандемията от Ковид-19. Вместо това Алибаба предложи излъчване на живо.
Вниманието на милиони търговци и купувачи обаче продължава да е привлечено от изгодните сделки и разнообразната гама от стоки, вариращи от продукти за грижа за кожата до спортни обувки на платформите на Алибаба.
Миналата година еднодневното събитие прерасна в 11-дневен фестивал, като най-добрите сделки бяха съсредоточени в двата периода на намаления - от 1 до 3 ноември и на 11 ноември. През целия период поръчките достигнаха 74 милиарда долара.
Търговското събитие слага край на година със строги регулаторни изисквания от китайските власти в няколко отрасъла, като Алибаба често бе мишена.
Гигантът в онлайн търговията бе глобен с рекордните 2,8 милиарда долара за господстващо положение през април и основателят му Джак Ма, известен китайски предприемач, се оттегли от обществения живот след остри критики към регулаторните власти преди година.
/Галя Горнишка/
/ЦМ/