IF 18:15:01 12-11-2021
ZM1812IF.047
Китай - търговия - "Ден на самотните сърца"
Китайският "Ден на самотните сърца" губи блясъка си
с едноцифров растеж
Шанхай, 12 ноември /БТА/
След повече от десетилетие на ексклузивен растеж, най-голямото събитие за онлайн пазаруване губи блясъка си и се готви за значително по-умерен растеж през идните години заради по-бавната икономика и по-строгия регулаторен контрол, отбелязва Ройтерс.
Гигантът в онлайн търговията Алибаба груп холдинг (Alibaba Group Holding) съобщи днес, че продажбите му, или брутната стокова стойност, по време на 11-дневното събитие са нараснали само с 8,5 процента, което е най-бавният темп досега. Това е доказателство за "насрещните ветрове", с които се сблъскват с китайските технологични фирми.
Брутната стокова стойност нарастваше поне с двуцифрено число всяка година, откакто Алибаба основа фестивала през 2009 година и го превърна в глобално събитие за онлайн търговия, което измести Кибер понеделника в САЩ.
Анализаторите коментираха, че слабите резултати тази година са свидетелство за степента на отегченост и предпазливост на китайските потребители към предлаганите промоции и качеството на услугата.
Купувачите са станали по-предпазливи към харченето заради поредния скок на случаите на новозаразени с коронавируса и проблемите по веригите за доставки.
Конкуренти като ДжейДи.ком (JD.com) и Пиндуодуо (Pinduoduo), които агресивно се борят за нови клиенти, подкопават господстващото положение на Алибаба в онлайн търговията.
През последната година регулаторните органи обвиниха Алибаба и конкурентните онлайн търговци, че не се отнасят добре с клиентите, като ги заливат със спам промоции, ограничавайки несправедливо избора им и позволявайки да бъдат подвеждани с лъжливи промоции. Стигна се и до глоби. /Галя Горнишка/
/ЦМ/