site.btaПродажбите на нови автомобили в Германия продължават да спадат

IF 17:23:02 03-12-2021
ZM1719IF.015
Германия - продажби - автомобили

Продажбите на нови автомобили в Германия продължават да спадат


Фленсбург, 3 декември /БТА/
Продажбите на нови автомобили в Германия през ноември са намалели с 31,7 процента спрямо същия месец на миналата година, съобщи на сайта си Федералната служба за автомобилен транспорт /KBA/.
Спад е отчетен за пети пореден месец, като той се дължи на комбиницията от недостиг на електронни компоненти и продължаващата пандемия от коронавирус. Така 2021 г. за германската автоиндустрия се превръща дори в по-лоша от кошмарната 2020 г., отбелязват от службата.
Броят на новорегистрираните автомобили в най-мощната европейска икономика за миналия месец е 198 258, с което общият им брой от началото на годината става 2,4 милиона. Спадът на продажбите за 2021 г. спрямо 2020 г., като се добави и декември, се очаква да бъде около 10 процента, прогнозират експерти.
Новорегистрираните коли от корпоративни клиенти спадат с 30,6 процента, а тези на частни собственици - с 33,4 процента.
Единствената германска марка с растеж е Мини /Mini/ - 9,3 процента, докато всички останали бележат двуцифрен спад, посочват от KBA. Най-сериозен е спадът при Форд /Ford/ - 55,3 процента, следван от Ауди /Audi/ - 44,9 процента, и Фолксваген /VW/ - 42,1 процента. Продажбите на Мерцедес /Mercedes/ и Бе Ем Ве /BMW/ се понижават съответно с 37,4 процента и 31,8 процента, а на Опел /Opel/ - с 28,8 процента. Най-лек е спадът при Смарт /Smart/ и Порше /Porsche/ - 11,3 и 10,8 процента съответно.
Сред вносните марки растеж бележат продажбите на Тесла /Tesla/ - 234,1 процента нагоре, Полстар /Polestar/ - 105,3 процента, Субару /Subaru/ - 27,2 процента, и Мицубиши /Mitsubishi/ - 17,8 процента.
Останалите вносни брандове отчитат спад. Най-сериозен е той при Мазда /Mazda/ - 59,2 процента, Нисан /Nissan/ - 49 процента, Ситроен /Citroen/ - 47,6 процента, Ягуар /Jaguar/ - 46,2 процента, и Ди Ес /DS/ - 44,8 процента.
Въпреки понижението от 11 процента, автомобилите от тип SUV (високопроходими) остават най-продавани в Германия - 29,1 процента, следвани от компактните - 15,5 процента, и малките коли - 15,2 процента. Луксозните автомобили бележат ръст от 3,8 процента, докато най-голям спад има при големите товарни микробуси - 69,9 процента.
Около една пета, или 20,3 процента, от новорегистрираните автомобили са електрически. /Светослав Стефанов/
/ЦМ/



news.modal.header

news.modal.text

Към 07:19 на 30.07.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация