site.btaДържавата оспорва само начина за увеличаване на абонаментните такси, а не правото им на вдигане, твърдят от "А1 България"
IF 11:54:02 30-12-2021
ZM1150IF.004
мобилен оператор - абонаментни такси - позиция
Държавата оспорва само начина за увеличаване
на абонаментните такси, а не правото им на вдигане,
твърдят от "А1 България"
София, 30 декември /Христо Воденов, БТА/
Мобилният оператор "А1 България" вчера е получил заповед, издадена от Комисията за защита на потребителите, с която на основание на Закона за защита на потребителите се оспорва избрания от него начин за индексация на цените, съобщи операторът.
Заповедта не забранява индексацията по принцип, а означава, че не се приема планът на компанията да извърши индексацията на една стъпка, вместо на две, като я отложи максимално във времето, пише в съобщението. От оператора посочват, че никой не оспорва правото им да индексират таксите. Тази възможност е залегнала в договорните ни отношения от много години и никога досега не сме я ползвали. Имахме правната възможност да индексираме и миналата година, както и в началото на тази, но не го направихме. До последно се опитвахме да поемем удара от инфлацията и да не повишаваме цените си, но в дългосрочен план това вече е невъзможно, затова увеличението е неизбежно, макар и в минимален размер, допълват от оператора.
През последните две години на пандемия доказахме, че нашите услуги са ключови за нормалното протичане на обществения и икономически живот. България беше една от страните, в които потребителите не усетиха претоварването на мрежите за разлика от редица европейски държави и ние осигурихме свързаността, необходима за нормалното функциониране на гражданите, институциите и бизнеса, пишат от компанията.
В този смисъл за нас сериозният политически отпор, който срещаме, е продиктуван от популизъм, а не от най-добрия интерес на потребителите. Инфлацията в страната е факт и тя се отразява негативно върху всички сектори на икономиката с ръста на цените на горивата и електроенергията и стоките от първа необходимост. За съжаление вместо да се фокусира върху истинските икономически проблеми, Министерството на икономиката и индустрията търси лесни начини за отвличане на вниманието, като атакува една от индустриите, която открито и прозрачно комуникира с клиентите си предстоящи промени на цени, пишат още от оператора.
Ролята на държавата и в частност на Министерството на икономиката и индустрията е да намери най-добрия баланс между нуждите на бизнеса и тези на крайните потребители. Инфлацията и растящите цени поставят фирмите пред сериозни предизвикателства да продължат да работят нормално в полза на клиентите и обществото. За съжаление комуникацията не се провежда с цел намиране на взаимноизгодно решение, а чрез натиск и непазарни послания, което за нас е напълно неприемливо. Готови сме да съдействаме на Министерството на икономиката и индустрията да работи по осветляването и разрешаването на истинските проблеми на нашата индустрия като пиратството на авторски ТВ права, избягване заплащане на ДДС и други данъци, ползване на незаконни фиксирани мрежи.
Ние ще отстояваме позицията си по всички предвидени от закона начини и в най-добрия интерес на нашите клиенти, заявяват от фирмата.
"А1 България" е част от A1 Group, която е с над 25 млн. клиенти в седем страни и почти 18 000 служители, от които близо 3600 работят в България. През 2020 г. "A1 България" отчита приходи от 513,8 млн. евро, а печалбата преди данъци, лихви и амортизации (EBITDA) e 192,4 млн. евро.
/ЦМ/
news.modal.header
news.modal.text