site.btaТенорът Цинг Фанг Хъ от Китай ще се превъплъти в принц Су-Чонг в оперетата „Страната на усмивките“ на великотърновска сцена

Тенорът Цинг Фанг Хъ от Китай ще се превъплъти в принц Су-Чонг в оперетата „Страната на усмивките“ на великотърновска сцена
Тенорът Цинг Фанг Хъ от Китай ще се превъплъти в принц Су-Чонг в оперетата „Страната на усмивките“ на великотърновска сцена
Сцена от оперетата "Страната на усмивките" на Музикално-драматичен театър "Константин Кисимов" - Велико Търново. снимка: кореспондент на БТА във Велико Търново Николай Венков

Лиричният тенор Цинг Фанг Хъ от Китай ще се превъплъти в образа на принц Су-Чонг в оперетата „Страната на усмивките“ на Музикално-драматичния театър „Константин Кисимов“ във Велико Търново, съобщиха от културната институция.

Оперетата от Франц Лехар ще бъде представена на 20 февруари на сцената на Великотърновския театър. Диригент-постановчик на спектакъла е маестро Георги Патриков, а гост-режисьор е Вера Петрова от Софийската опера и балет.

Цинг Фанг Хъ е бакалавър по вокална педагогика от Музикалната академия на град Шенян в Китай и магистър по оперно пеене от Консерватория „Джовани Б. Мартини“ в Болоня, Италия. Сега е докторант в Националната музикална академия „Проф. Панчо Владигеров“ в София, като успешно съчетава академичните изследвания с активно участие в оперни проекти.

През 2024 г. той участва в спектакъла „Страната на усмивките“ на софийска сцена като принц Су-Чонг. По-късно, след успешен кастинг за двойната роля на Базилио и Курцио в „Сватбата на Фигаро“ във Велико Търново, започва неговото сътрудничество с театъра, което солистът оценява като истинско признание за положените усилия и професионализъм. 

„Страната на усмивките“ на Лехар и операта „Турандот“ на Пучини са двете произведения в западната оперна история, които имат най-близка връзка с Китай. „Турандот“ е по-широко известна, а арията Nessun dorma е изключително популярна. Въпреки това, оперетата на Лехар по-дълбоко и детайлно представя китайската атмосфера, особено в психологическото изграждане на героите, казва младият тенор. „Трудно е да си представим как композитор като Лехар, който никога не е бил в Китай, успява толкова дълбоко да улови същността на конфуцианската философия за „самодисциплина и връщане към традициите“ и да я изрази чрез западния музикален език“, допълва той. Според него това е да се усмихваш заради любовта, дори когато се отказваш от нея в името на щастието на другия.

По думите на младия солист принц Су-Чонг въплъщава европейската представа за източния човек в началото на XX век и в пълнота олицетворява концепцията за любовта чрез конфуцианската философия. 

„Въпреки, че „Страната на усмивките“ е художествена измислица, образът на Су-Чонг е изграден с изключителна дълбочина и достоверност. Операта отразява не само междукултурните връзки между Китай и Европа в началото на XX век, но и универсалния психологически конфликт при сблъсък с културни различия. 

 

/ХТ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 01:12 на 23.02.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация