site.btaМладият преподавател Георги Георгиев създаде логото на България за присъединяването към Еврозоната
24-годишният преподавател в Математическата гимназия "Акад. Кирил Попов" в Пловдив Георги Георгиев спечели конкурса за изработване на лого и слоган на кампанията за присъединяване на България към Еврозоната. Неговият проект беше предпочетен от журито измежду общо 22 предложения на автори, колективи и фирми, участвали в конкурса на Министерството на финансите. Логото съдържа изображение на българския трибагреник, вплетен в знака на еврото, а слоганът му "Единството е сила" е вдъхновен от легендата за хан Кубрат, неговите синове и от снопа пръчки, съобщи пресцентърът на Министерството на образованието и науката (МОН).
"Това беше първата идея, която ми дойде. Понякога така се случва", споделя Георги. "Понякога се редуват идея след идея, докато се спреш на крайното решение, а в други случаи ти идва още от първия път. Така стана и с тази идея. Просто реших, че си заслужава да я реализирам и да участвам в конкурса", разказва той.
Младият учител преподава "Компютърна графика и дизайн" на дванадесетокласници в Математическата гимназия "Акад. Кирил Попов" в Пловдив. Учениците му са бъдещи програмисти. Занимават се и с уеб дизайн, като основната им задача е писане на код. Заедно с това обаче е необходимо да изградят и визуална култура, на което ги учи Георги.
Самият той се занимава с дизайн и визуална комуникация от повече от десет години. Завършил е "Рекламна графика" в Художествената гимназия в Пловдив, където учители по специалността са му Костадин Отонов и Борис Богданов. Дипломира се в Националната художествена академия със специалността "Плакат и визуална комуникация" при проф. Николай Младенов, а в момента завършва там и магистратурата "Визуална комуникация" при доц. Ненко Атанасов и проф. Иван Газдов.
Освен на бъдещите програмисти в Математическата гимназия, Георги преподава и на деца от детската градина "Кокиче" в Пловдив. "Там рисувам с деца на предучилищна възраст. При малките деца е добре да се проследява в каква възраст какво точно и как рисуват", казва Георги. В тази възраст децата се развиват много бързо. За всяка година си има графика какво би трябвало да рисуват, как да възприемат света и цветовете, колко човекоподобно е нещото, което рисуват. "Хубаво това да се следи, защото показва и много неща за здравословното и емоционалното им състояние", казва младият преподавател.
Той предстои да се дипломира като магистър до седмицa. След това планира да работи по специалността си, но заедно с това да продължи и да преподава. "Смятам, че още от гимназията ми е дадено много от моите преподаватели и е хубаво това да се връща, а на младите хора, които искат да се занимават дизайн, да им се преподава качествено", казва Георги Георгиев.
/ХТ/
В допълнение
Избиране на снимки
Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.
Изтегляне на снимки
Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите
news.modal.header
news.modal.text