site.btaУчебните програми са прекалено натоварени, смята образователният министър проф. Галин Цоков

Учебните програми са прекалено натоварени, смята образователният министър проф. Галин Цоков
Учебните програми са прекалено натоварени, смята образователният министър проф. Галин Цоков
Проф. Галин Цоков по време на Годишната среща на Професионалната директорска общност за интеркултурно образование в курорта "Слънчев бряг". Снимка: Кореспондент на БТА в Бургас Галя Тенева

Учебните програми в училищата са прекалено натоварени, каза служебният министър на образованието и науката проф. Галин Цоков по време на Годишната среща на Професионалната директорска общност за интеркултурно образование, която се провежда в курорта "Слънчев бряг".

Едно от предизвикателствата свързани с качественото образование, е проблемът с учебните програми, които са прекалено пренатоварени, демотивират учениците и не са диференцирани съобразно интересите и възможностите им. Трябва да се има предвид обаче, че във всяка една образователна система промените в учебните програми и учебното съдържание не могат да станат изведнъж. Доказателство за това е, че две години комисии са обсъждали програмите на учебното съдържание и експертите не са стигнали до общо мнение - кое да отпадне и кое трябва да се добави, каза министър Цоков.

„Двама министри преди мен не са дали ход на промените в учебното съдържание", сподели министърът и допълни: „Виждате колко е сложен процесът, ние започнахме да мислим в друга посока и това бе записано и в правителствената програма“.

Според министър Цоков учебните програми трябва да бъдат по-рамкови, ориентирани към компетентности, а не само към даване и възпроизвеждане на знания. Ориентацията към компетентности до голяма степен ще разтовари програмите от излишно съдържание, убеден е министърът.

Вторият основен момент е свързан с по-голяма интегралност на знания и формиране уменията на учениците. И трето, което е много важно - това е една по-голяма адаптивност на учебните програми- т.е. възможност те да се адаптират към конкретни местни училищни условия, поясни министърът. 

В двудневната среща на Професионалната директорска общност за интеркултурно образование участват директори и заместник директори на училища, представители на Регионални управления на образованието, както и директори на училища от Мрежата "Всеки ученик ще бъде отличник", координирана от Център "Амалипе".

/ХК/

news.modal.header

news.modal.text

Към 17:29 на 10.07.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация