site.btaСамо двама души са сертифицирани като пилоти на балони в "Гражданска въздухоплавателна администрация" в България, съобщи директорът й Анелия Маринова

Само двама души са сертифицирани като пилоти на балони в "Гражданска въздухоплавателна администрация" в България, съобщи директорът й Анелия Маринова
Само двама души са сертифицирани като пилоти на балони в "Гражданска въздухоплавателна администрация" в България, съобщи директорът й Анелия Маринова
БТА, Анелия Маринова,главен директор на Главна дирекция „Гражданска въздухоплавателна администрация“. Снимка: Кореспондент на БТА в Русе Андрей Кючуков

Само двама души са сертифицирани като пилоти на балони в Главна дирекция „Гражданска въздухоплавателна администрация“, съобщи директорът й Анелия Маринова. Тя уточни, че у нас се признават и лицензи, издадени в други държави–членки на Европейския съюз.

БТА припомня, че вчера Маринова отчете, че от регистрираните 11 балона в България, само четири са с летателна годност. Тя съобщи тази информация по повод инцидента с парашутисти между ботевградските села Литаково и Новачене, при който загина един човек, а друг е с опасност за живота.  По думите на Маринова балонът няма никакви документи и е без регистрация, няма летателна годност и пилотът не е лицензиран. 

„Ние ще се постараем максимално бързо да поместим информация и на нашия сайт, кои балони с българска регистрация имат летателна годност и са безопасни. На наша територия могат да работят и въздухоплавателни средства, които идват от друга европейска държава“, посочи днес Маринова.

Тя добави, че ще се направи опит за съвместни действия с МВР и с данъчната администрация, за да се затегне контролът на тази дейност с по-масирани проверки.

„Фирми, които да имат лиценз да предлагат търговска дейност „разходка с балон“ при нас все още няма. Тази дейност се изпълнява на ръба на закона. Свързано е с един член, който касае спортната дейност, с нетърговска дейност. Понякога спорим с колегите, с които успяваме да установим контакт, доколко това е търговска дейност, доколко това са споделени преживявания“, заяви Анелия Маринова. Тя уточни, че самата процедура по регистрация не е сложна или скъпа.

„Ако е съпоставима с таксата за регистрация на въздухоплавателно средство, тя е 500 лева за регистрация и 1000 лева за летателна годност. Необходими са и документите, които така или иначе вървят с балона, защото той подлежи на техническо обслужване и поддръжка“, каза още директорът на Главна дирекция „Гражданска въздухоплавателна администрация“.

/ТНП/

news.modal.header

news.modal.text

Към 13:46 на 27.11.2024 Новините от днес

ОА Стара Загора: Областният управител Методи Марков председателства втората работна среща на Механизма за съвместна работа на институциите по обхващане и включване в образователната система на деца и ученици в задължителна предучилищна възраст

ВКС: В тълкувателно решение ВКС постанови, че държавните служители по чл. 142, ал. 1, т. 2 от ЗМВР, чийто статут се урежда със Закона за държавния служител, имат право да им се осигурява безплатна храна или заплащане на левовата ѝ равностойност

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация