site.btaВицепремиерът Гроздан Караджов: Ще се консултираме с най-добрите експерти в Европа относно процедурите по безопасност на жп транспорта
Ще потърсим партньорство с най-добрите експерти в Европа, които имат опит в процедурите за безопасност в железопътния сектор. В кратки срокове трябва да бъдат преразгледани всички процедури и правила, и там където има пропуски - те да бъдат отстранени. Това подчерта заместник министър-председателят и министър на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов на среща с Андреас фон Буш, ръководител на отдел „България, Унгария и Словения“ в ГД „Регионална и градска политика“ на Европейската комисия, който следи изпълнението на европейските програми в трите държави.
Вицепремиерът постави пред него въпроса за финансиране на тези мерки за техническа помощ през Програма “Транспортна свързаност” 2021-2027. “Нашата цел е да бъде сформиран сериозен екип от международни експерти, който да анализира обстойно всички процедури и да излезе с конкретни предложения към железопътните предприятия и оператори. Това трябва да стане в кратки срокове, защото не можем да допуснем да изгубим нито един човешки живот повече на релсите”, категоричен бе Караджов.
По отношение на изпълнението на ПТС 2021-2027 заместник министър-председателят Караджов заяви, че предстоят разговори с всички ангажирани институции, за да се ускори изпълнението на железопътните и пътни проекти. “Трябва бързо да намерим решение на всички отворени въпроси, които спират изпълнението на АМ “Струма”, тунела под Шипка и ключовите жп трасета между София и Пловдив”, каза Гроздан Караджов.
В рамките на срещата беше обсъдено и финансирането на мултимодалната гара Обеля. “Този проект трябва да бъде разглеждан като отличен пример за мултимодална връзка между метро, железопътен и автобусен транспорт. Нашата цел е всички хора, които идват в столицата, за да работят, да могат още на входа на града да оставят своите автомобили и да използват градския транспорт”, обясни Караджов и допълни, че проектът има пълна готовност и при осигурено финансиране от програмата, може веднага да бъде стартиран. От страна на Европейската комисия беше подчертано, че следва стриктно да се съблюдава изискването за равнопоставеност на инвестициите между Южна и Северна България, и възможността за включване на този допълнителен проект ще бъде определена спрямо общата карта на инвестициите от ПТС 2021-2027 по региони.
news.modal.header
news.modal.text