site.btaЕТК: Безспорен професионалист, приемащ проблемите на транспортния бранш като свои – такъв трябва да бъде новият изпълнителен директор на ИААА
Безспорен професионалист, приемащ проблемите на транспортния бранш като свои - такъв трябва да бъде новият изпълнителен директор на Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“, а не поредният човек, който сме извадили от гардероба с добре забравени освободени стари лица.
Транспортният бранш призовава министър-председателя Димитър Главчев да упражни пряк контрол върху назначението на новия изпълнителен директор на Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“. Агенцията е сред най-важните за транспорта, който с прилежащите към него сектори генерира голяма част от БВП на страната ни. Именно поради тази причина на този пост е необходимо да бъде назначен човек с висок професионализъм и морал, който не е заемал ръководни длъжности в същата администрация. Формулата “всичко ново и добре забравено старо” разчита на късата памет на нацията, но показва само и единствено кризата за кадри, която владее почти всички сектори в държавата.
Заявените към този момент намерения, в следващите дни на позицията изпълнителен директор на ИААА да бъде назначен човек с повече от 10-годишен опит в Агенцията, не са приемливи. Именно по време на този човек с дългогодишен “опит” процъфтяха множество съмнителни практики във всяка от нормативно определените дейности, които осъществява тази агенция. Същият човек, явно абдикира от задълженията си, които постът му предполага, и отказа да намери решение на натрупаните от години проблеми, както с обучителите по авто-мото подготовка, така и със случайния превоз и републиканската транспортна схема, и не на последно място - по негово време много удобно и без напрежение мина и пакет “Мобилност I”.
Именно поради тези причини, а и заради много съмнителни практики по време на предходния мандат на цитираното лице като ръководител на тази структура, премиерът Главчев и транспортният министър трябва да си дадат ясна сметка, че като човек, който е в структурата на управление повече от 10 години, въпросният кандидат също има вина за плачевното състояние и липсата на адекватна експертиза, която се шири в момента в Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“.
Затова е изключително важно на този пост да бъде назначен професионалист с ясен морален компас, защото освен отговорност към бизнеса той носи такава и към всички участници в движението в България, в Европейския съюз, а и не само.
Европейски транспортен клъстер, Българско обединение на шофьорите, Съюза на центровете по авто-мото подготовка, Сдружение „Национален автоинструкторски съюз“, Асоциация за обучение в транспорта, Национален автоинструкторски съюз и Сдружение „Български автоинструкторски съюз“ обявяват протестна готовност, ако за пореден път подобни професионални постове в държавата се дадат на хора без каквато и да е ясна визия за управление и развитие. Многократно през последните осем месеца сме сигнализирали за различни корупционни практики, които се извършват от възстановени стари лица. Крайно време е да бъде понесена политическа отговорност. Рибата не се вмирисва от опашката, а от главата. Постове в България не трябва да се раздават, а да се заслужават с представяне на управленска стратегия и умения. “Имам човек” не е достатъчно условие, за да управляваш хора и процеси, да разпределяш средства и да отговаряш със своите действия за живота и здравето на хората по пътищата.
Очакваме навременна и адекватна реакция.
Европейски транспортен клъстер
Българско обединение на шофьорите
Съюза на центровете по авто-мото подготовка
Сдружение „Национален автоинструкторски съюз“
Сдружение „Български автоинструкторски съюз“
Асоциация за обучение в транспорта
Национален автоинструкторски съюз
news.modal.header
news.modal.text