site.btaНационален политехнически музей: Полезни уроци и размяна на музеен опит
На 9 юни Националният политехнически музей стана домакин на вълнуваща среща на музейни експерти от цялата страна, организирана от Фондация "Америка за България". Двама известни американски учени - Джон Х. Фолк и съпругата му Лин Диркинг, споделиха своите прозрения за света на музеите и неформалното образование.
Джон Х. Фолк е известен със своя новаторски подход към музеите и неформалното обучение. Той провежда пионерски изследвания и силно подкрепя ориентираните към посетителите методи в културните институции. Неговите многобройни публикации обхващат теми като поведение на посетители, резултати от обучение и въздействие на експонати и програми в музеите.
От друга страна, Лин Диркинг е високоуважаван изследовател и преподавател в областта на неформалното обучение, специализирал се конкретно в музеите. Тя работи върху различни изследователски проекти, свързани с проучвания на посетителите, учене в неформална среда и ролята на музеите в образованието.
По време на тяхната презентация те разгледаха въпроси като: „Защо хората посещават музеи? Важно ли е да знаем защо го правят? Как може да бъде свързано посещението, изживяването в музея и резултатите от него?“. Също така те подчертаха 10-те основни принципа за създаване на незабравимо преживяване в музея и значението на изграждането на „мостове“ между музеите и техните посетители.
Тази среща предостави ценна възможност на българската музейна общност да черпи опит от световните музеи, както и да сравнява постиженията им с тези у нас. Радостната новина е, че въпреки несравнимо по-малките финансови възможности, българските музеи успешно отговарят на новите тенденции в дейностите с различните целеви групи посетители.
В допълнение
Избиране на снимки
Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.
Изтегляне на снимки
Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите
news.modal.header
news.modal.text