Демократична България – Прессъобщение

site.btaСимеон Ставрев: Новата автобусна линия 288 ще замести скоростния трамвай, който ГЕРБ така и не пусна в експлоатация

Симеон Ставрев: Новата автобусна линия 288 ще замести скоростния трамвай, който ГЕРБ така и не пусна в експлоатация
Симеон Ставрев: Новата автобусна линия 288 ще замести скоростния трамвай, който ГЕРБ така и не пусна в експлоатация
Снимка: Пресцентър

Новият автобусен маршрут 288 от “Слатина” до бул. “Черни връх” има потенциала да се превърне във важна и натоварена линия, ако бъде одобрена от Столичния общински съвет. Това заяви общинският съветник от “Демократична България” Симеон Ставрев, който е съвносител на предложението заедно с Борис Бонев от “Спаси София”. Той подчерта, че до края на годината маршрутът на 288 би могъл могъл да се удължи от “Слатина” към “Левски Г” и от бул. “Черни връх” чак до бул. “Цар Борис III”.

“Това реално ще представлява заместител на скоростния трамвай, който трябваше да има. Така и не разбрахме защо ГЕРБ планираха да направят там трамвай. Има празно място за строителство на релси, но при ремонта и изграждането на булевард “Филип Кутев”, така и не ги изградиха”, каза още Ставрев.

Представителят на “Да, България” подкрепя идеята на “Спаси София” автобус 304 да се движи по улица “Обиколна” в “Дружба 2”, която досега не е обслужвана от градския транспорт. “Всички жители на “Дружба 2” печелят много удобна връзка с метростанцията на “Цариградско шосе”, а и премахваме досегашния дублаж с линия 204”, уточни общинският съветник.

Ставрев сподели и за друго предложение, на което е съвносител, с цел да се намали хаосът с номерацията на автобусните линии в София. Идеята предвижда да отпаднат почти всички буквени означения към номерата. Общинският съветник предупреждава, че недостигът на шофьори за градския транспорт е много сериозен проблем 

“Не можем да си позволим да има линии на градския транспорт, които не се използват от хората. Освен че очевидно не е удобен, това блокира шофьори и коли, които могат да се насочат към други, много по-удачни маршрути”, отчете Ставрев. Той подчерта още, че всички настоящи предложения за оптимизация на градския транспорт са частични предложения.

“За да имаме по-бърз и удобен градски транспорт в София, трябва да се направи единен транспортен модел за града. От толкова години говорим за него, а той все още така и не се случва. Когато имаме софтуер с целия необходим анализ, можем да разсъждаваме върху по-сериозни и по-смислени от настоящите предложения”, заключи Ставрев.

 

news.modal.header

news.modal.text

Към 02:19 на 14.09.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация