(ОБОБЩЕНИЕ) "БГ туризъм - Зима 2024/2025"

site.btaСпоред генералния директор на БТА обединението на ски, слънце и СПА - без граници, е добро послание към чуждите туристи в страната ни

Крайното послание, което България трябва да започне да излъчва, беше казано с различни думи – за разнообразието, което предлага страната ни, от което става чудесен слоган - обединението на ски, слънце и СПА - без граници. Това каза генералният директор на БТА Кирил Вълчев в края на форума "БГ туризъм - Зима 2024/2025", организиран от Българската телеграфна агенция (БТА) с партньорството на Българския съюз по балнеология и СПА туризъм (БСБСПА), който се състоя в "Гранд хотел Терме" в с. Баня, община Разлог.

Свободното движение дава голяма възможност да се опитаме да работим със съседите си, конкретно с Румъния и Гърция, но и да предлагаме общи пакети и обща реклама на Балканите, посочи Вълчев.

Днес, повече от всякога, българският туризъм трябва да заяви своята идентичност с увереност и самочувствие след присъединяването към сухопътен Шенген от 1 януари 2025 г. Това е ярък знак, освен за улеснения трафик и икономически отношения между държавите и за сигурност в туризма, а в туризма сигурността е от ключово значение, каза  служебният министър на туризма Евтим Милошев по време на форума. По тази причина според министър Милошев първото послание, което трябва да бъде отправено е, че България е сигурна дестинация.

"Надявам се България да свети със собствена светлина и да предизвиква респект и уважение предвид съчетанието на климат природа, култура и история", заяви Меглена Плугчиева - посланик на Българския съюз по балнеология и СПА туризъм. За мото на рекламната кампания на държавата ни, нейното предложение е презентирането на страната да бъде като целогодишен туристически продукт: "Наслада за всички сетива". Страната ни предлага тази комбинация, допълни Плугчиева. Тя изтъкна, че ако чуждите туристи опознаят страната ни, ще се влюбят в нея.

Местната власт

Развитието на региона като мисия и успешната симбиоза между съседните общини коментираха кметовете на Разлог Красимир Герчев и на Банско Стойчо Баненски.

Кметът на Разлог посочи, че районът има освен възможност за ски, но и минерална вода, голф игрище и други дадености, които привличат туристи. Герчев обърна внимание на рекламата, като посочи, че вижда малко реклама на родните продукти за сметка на рекламите на туристическите обекти на други страни. Моето желание е да се обърне акцента и да присъстваме по-сериозно в България и в другите страни, каза още Герчев. 

Кметът на Банско Стойчо Баненски отбеляза, че общините Банско, Разлог, Белица и Якоруда работят в симбиоза. По думите му, профилът на туриста е променен, като вече гостите на даден курорт или туристически обект искат да посетят максимално места. Ако някой дойде на ски, той иска да отиде и на СПА, би искал да види и Парка за мечки в Белица, да отиде до Трещеник, хората за една седмица искат да видят много неща, каза още Баненски. 

Кметът на Банско обърна внимание на комуникацията с държавната власт, като коментира необходимостта от чуваемост за проблемите.

Академичната общност

Представите на академичната общност предложиха няколко послания, с които да се представя туристическият продукт на България.

Ректорът на Югозападния университет "Неофит Рилски" проф. д-р Николай Марин призова служебния министър на туризма Евтим Милошев да се постарае да намери средства, с които България да бъде популяризирана. Местната власт полага много усилия, но държавата трябва да ги подкрепи именно в рекламата, посочи той. По думите му България, като уникална туристическа дестинация, има различни типове туризъм и е много трудно всички тези туристически продукти да се обединят от едно лого или от един бранд. За мен предизвикателството е как да обединим българския туризъм, заяви проф. д-р Николай Марин.

Ръководителят на Катедра икономика на туризма в Университета за национално и световно стопанство проф. д-р Мариана Янева посочи сред посланията за този зимен сезон "Сняг, слънце, балнео и спа".

Проф. д-р Еленита Великова от катедра "Икономика на туризма" в УНСС изтъкна, че за нея е важно какво е основното конкурентно предимство на България и посочи, че това са: качество, автентичност, стил

Деканът на Стопанския факултет на Университета по хранителни технологии в Пловдив проф. д-р инж. Валентина Николова-Алексиева смята, че в посланието за туризма ни трябва да бъде включена не само възможността за практикуване на термален, спа туризъм, а и "магнетизъм, мистерията на България, топлотата, гостоприемството и древността на страната ни".

Бизнесът

Освен необходимостта от общи послания за националния ни туристически продукт за бизнеса в туризма са важни и да има сигурност, предвидимост и инфраструктура. 

Бизнесът иска няколко неща - сигурност, предвидимост на правилата, справедливост и инфраструктура, заяви Иван Биларев, от "Ай Би Парк Хотелс" ЕООД, Гоце Делчев, който и собственик на хотел "Терма Вита Огняново".

Според него посланието за националния ни туристически продукт е "България - дестинация четири сезона". Това според Биларев може да включва море, ски, балнео туризъм, вино, история.

Заместник-председателят на Управителния съвет на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация Малин Бистрин изтъкна предимствата на региона в областта на туризма и възможностите да се практикуват седем вида туризъм

Медиите

Всяко нещо може да се представи по два начина. Една тема може да бъде изложена и положително, и отрицателно, коментира по време на форума, генералният директор на БНР Милен Митев. Той даде пример със заглавия, свързани с данъка върху добавената стойност, за туристическия бранш. Митев изтъкна, че медиите са призвани да представят истината, но има голямо значение как става това.  

Антон Андонов – член на Управителния съвет на БНТ, изтъкна, че освен различния подход и гледна точка в представянето на темите, е важно освен за послания, да се говори и за изграждане на връзки, така че всички да се разбират по-добре. "Всички имаме своите грешки, но ако си говорим по-често и повече, можем и да постигнем повече", посочи още той.

Продуцентът Димитър Анестев от БТВ посочи, че  понякога от бранша се сърдят на журналистите, че преекспонират черното и негативното. "Това не са наши фиксации - ние сме огледало и показваме ситуацията, каквато е", каза той.

Съвет към местната власт и хората от бизнеса – да бъдат по-активни, отколкото недоволните туристи, които отиват при медиите, отправи и Александър Райков от Нова телевизия. "Идвайте по-често при медиите с добри новини и ние няма как да ги заобиколим", посочи той.

"Трябва да се създават условия медиите да вършат работата обективно и безпристрастно. Хубаво е да се насърчава отговорното писане – с проверени факти и възможности за изказване на всички страни", каза Габриела Наплатанова - член на Съвета за електронни медии (СЕМ). Тя посочи, че част от негативните новини тръгват от социалните мрежи и получават трибуна в традиционните медии.

/ИЦ/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

news.modal.header

news.modal.text

Към 18:50 на 14.12.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация