site.btaУчебните програми за шофьорите не отговарят на никакви критерии, каза председателят на Съюза на центровете по авто-мото подготовка

Учебните програми за шофьорите не отговарят на никакви критерии, каза председателят на Съюза на центровете по авто-мото подготовка
Учебните програми за шофьорите не отговарят на никакви критерии, каза председателят на Съюза на центровете по авто-мото подготовка
Председателят на Съюза на центровете по авто-мото подготовка инженер Йонко Иванов. Снимка: Минко Черkeв/БТА

Учебните програми за шофьорите не отговарят на никакви критерии. Това заяви председателят на Съюза на центровете по авто-мото подготовка инженер Йонко Иванов на пресконференция на организации по авто-мото подготовка на тема: „Дигитализацията и новите правила за обучение на кандидат-водачите на моторни превозни средства (МПС). По-добро качество или повече корупция?“.

По думите на Иванов са предприети разговори с новия министър на транспорта, тъй като според  организациите по авто-мото подготовка новата програма за курсистите няма да допринесе за подобряване на обучението.

„Има обем от теоретични въпроси, които не са добавени в изпитните тестове“, каза Йонко Иванов. „Няма как да се явиш на изпит, за да управляваш  камион с категория С1, който тежи 17 тона, с тест от 15 въпроса, а за автомобил от категория Б въпросите да са 30“, посочи той.

Според инженер Иванов липсата на стандарт за извънградско шофиране, недостатъчният брой учебни часове и липсата на полигони са сред основните недостатъци при обучение на курсистите. По думите му, около девет на сто от водачите с опит под две години са участвали в тежки катастрофи през миналата година.

„Никой не знае колко точно млади водачи се движат по пътищата, поради някаква причина от Министерството на вътрешните работи не оповестяват“, каза Иванов. „Тази статистика идва от Държавната агенция за безопасност на движението по пътищата – около девет процента от тежките произшествия са с участие на млади водачи“, обясни той.

„Караме по хубави пътища, според институциите – през миналата година няма затворени пътни участъци заради опасност“, каза председателят на ,,Българско обединение на шофьорите” Христо Ранков. „Не се разбира обаче как се стига до произшествия и до жертви. Предвижда се въвеждане на нови санкции за нарушенията по пътя, но вече имаме засечени по близо 8000 нарушения на ден“, обясни той.

От организациите по авто-мото подготовка апелират за сформиране на работни групи за обсъждане на учебната документация, както и преразглеждане на GPS проследяването на курсисти и инструктори по време на обученията.

/ТТ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 06:05 на 21.02.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация