site.btaСъздаване на общинско предприятие "Софийски улици" предлагат общински съветници

Създаване на общинско предприятие "Софийски улици" предложи председателят на групата на "Продължаване промяната - Демократична България "Спаси София" (ПП-ДБ-СС) Борис Бонев на пресконференция с Димитър Петров и Стефан Спасов в Столичната община.

Инициатори на доклада са и общинските съветници Деян Николов от "Възраждане" и Ваня Григорова от БСП.

В София има над 3500 км пътна мрежа, която в момента не е добре поддържана. Досегашният начин на работа е един голям хаос, каза Борис Бонев. По думите му пътната поддръжка извършват едни фирми, кърпенето на дупки се прави от други, ремонтите на светофарите - от трети. Резултатът е хаос с цялата административна процедура, каза Бонев. Той отбеляза, че "често сме свидетели на липсваща или нетрайна маркировка, изкривени колчета, ръждясали пътни знаци, неадекватна поддръжка. Темповете за реакция са много бавни", добави Бонев и даде пример с бул. "Драган Цанков" и ъгъла с бул. "Евлоги и Христо Георгиеви", където преди повече от месец стана катастрофа и тръбно-решетъчният парапет все още не е оправен. Бонев обърна внимание и на високите цени, по които работят "няколко познати строителни фирми". 

Затова предлагаме създаване на Общинско предприятие "Софийски улици", което да поеме поддръжката на пътната маркировка, антипаркинг колчетата, пътните знаци, онези елементи, които ще ни гарантират пътната безопасност и по-добрата ориентация на хората, заяви общинският съветник. Според него големият проблем е статуквото и т.нар. икономическо мнозинство в Столичния общински съвет (СОС). Той благодари на Деян Николов от "Възраждане" и Ваня Григорова от БСП, че са съвносители на този доклад и защитават интересите на софиянци. Бонев каза "ГЕРБ създадоха тази олигархична структура от фирми, които оперират в момента в София". Той определи позицията на БСП да бъде срещу идеята за създаване на общинско предприятие за поддръжка на улиците като абсолютно неразбираема и скандална.

Димитър Петров от ПП-ДБ (СС) каза, че най-важните ползи от създаването на това общинско предприятие биха били по-голяма оперативност и гъвкавост, съкращаване на сроковете за оптимизация, намаляване на разходите, изграждане на собствен общински капацитет, който да предложи непрекъснатост на предлаганите услуги, както и унифициран начин при извършването на ремонтите. Създаването на предприятието трябва да бъде одобрено от СОС, за което ще се търси подкрепа от останалите политически групи.

Общинският съветник Стефан Спасов отбеляза, че Столичната община има добри примери за работещи общински предприятия - зоопаркът и предприятието за градски паркове и градини. "Идеята е да се отговори на отбелязаните открити дефицити при поддръжка и изграждане на пътната мрежа, да се увеличи качеството на извършените дейности, да се намали себестойността им. Общинското предприятие няма да работи за печалба, то е третостепенен разпоредител на Столичната община", каза Спасов. Той добави, че всеки приход или разход на общинското предприятие директно ще влиза в сметката на Общината.

Предложението е в предприятието да има 51 служители и около 25 машини. Ежегодните оперативни разходи се очаква да бъдат 6,5 млн. лв., от които около два млн. лв. да бъдат за заплати, а останалите - за материали. Еднократните капиталови разходи се очаква да бъдат 1,15 млн. лв. като тези данни оправдават целесъобразността от създаването на такова звено, заяви Стефан Спасов. 

 

/РИ/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

news.modal.header

news.modal.text

Към 18:15 на 11.02.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация