site.btaПрез последните години се наблюдава ръст на сигналите към община Троян, постъпили през платформата „Кмете, виж!“

През последните години се наблюдава ръст на сигналите към община Троян, постъпили през платформата „Кмете, виж!“
През последните години се наблюдава ръст на сигналите към община Троян, постъпили през платформата „Кмете, виж!“
Сградата на община Троян. Снимка: кореспондент на БТА в Троян Преслава Иванова/БТА (архив)

През последните години се наблюдава ръст на сигналите към община Троян, постъпили през платформата „Кмете, виж!“, съобщи за БТА Анита Маринова, началник на отдел „Услуги на гражданите“ към местната администрация.

През 2020 г., сигналите до общината, подадени през платформата, са били само шест, през 2021 г. са 25, през 2022 – 31, през 2023 – 60, а през изминалата година – 68, посочи тя.

„Кмете, виж!“ е платформа за лесно докладване на неспешни сигнали от различно естество към общинските администрации, припомня БТА. Докладването се извършва през уеб браузър или мобилно приложение, което позволява на гражданите да направят снимки и да дадат кратко описание на проблема. Сигналът се завежда автоматично в деловодната система на общината, а в последствие резултатът от подадения сигнал се изпраща до подалия го, отново чрез интернет платформата.

През изминалата година гражданите са подавали сигнали  за замърсяване на обществени площи с неправилно паркирани или изоставени  автомобили, за неработещо улично осветление или за нарушени пътни знаци. Сред нередностите са замърсени детски площадки и повредени съоръжения в тях, дупки и неподдържане на пътното платно, изсъхнали и опасни дървета по пътя или рушащи се сгради, каза Маринова.

Общината се опитва да популяризира възможностите на платформата за подаване на сигнали основно чрез публикации в социалните мрежи и на сайта си, посочи Маринова. Все още има превес на броя сигнали, подавани от гражданите чрез други канали за комуникация – по имейл, с обаждане до дежурен в общината или чрез лично подаване на сигнал в сградата на местната администрация, допълни тя.

По наблюдения на Маринова след като веднъж гражданите изпробват платформата за сигнали, те продължават да я ползват и за бъдещи сигнали, тъй като оценяват възможностите за лесна и бърза комуникация с администрацията.

/ТТ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 20:24 на 03.02.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация