site.btaРобин Йенсен: Музиката е 50 процента математика и 50 процента емоция
BOBSTH 08:21:31 21-06-2019
AM0820BO.001
музика - Робин Йенсен - интервю
Робин Йенсен: Музиката
е 50 процента математика
и 50 процента емоция
София, 21 юни /Йоана Александрова, БТА/
Музиката е 50 процента математика и 50 процента емоция, каза в интервю за БТА Робин Йенсен, мениджър в музикалния издателски бизнес.
На върха на музикалната индустрия има само място за най-добрите, коментира той. По думите му успехът не е мираж, а реално постижима цел, която се достига със здрава работа и ясен фокус. Лично за мен успехът е много работа в комбинация с късмета да бъдеш на точното място в точното време, посочи Робин Йенсен. Според него талантът е движещата сила по пътя в индустрията, но останалото е въпрос на постоянство и спартанска дисциплина.
Робин Йенсен е сред пионерите в създаването на кей поп хитове, като на корейския пазар към момента има реализирани повече от 35 милиона физически продажби. Той е вицепрезидент и съосновател на една от най-големите пъблишинг компании в Европа - EKKOа Music Rights Europe, а с екипа на Dsign Music AS създават повече от 250 песни със световен успех, 38 от които стигат до номер едно в класацията на "Билборд".
Йенсен е създател и на най-големия лагер за писане на песни в Европа - Song Expo, който тази година имаше своето българско издание под името Sofia Songwriting Camp. Събитието се състоя под патронажа на кмета на Столична община Йорданка Фандъкова и събра в работни екипи 9 от най-ярките български изпълнители с 16 от най-добрите композитори, текстописци, бийтмейкъри и музикални продуценти от Англия, Швеция, Норвегия и Румъния. Благодарение на Робин Йенсен продукцията на Sofia Songwriting Camp е потеглила към творческите директори на големи лейбъли в САЩ, Азия и Европа.
Следва цялото интервю:
Въпрос: Г-н Йенсен, ментор сте в първия международен лагер за писане на песни в България - Sofia Songwriting Camp. Каква е основната цел на събитието?
Отговор: Основната цел на Sofia Songwriting Camp е да създава нови хитове, които да бъдат издадени тук и на международен пазар. По този начин българските продуценти, автори и изпълнители имат шанса да пробият в световен мащаб. Бихме искали и да съберем творците в глобална мрежа в музикалната индустрия, където те да се колаборират, да споделят опита си и взаимно да повдигат нивото си. С други думи, с такъв тип лагери се стараем да превърнем мечтите и надеждите на тези артисти в реалност.
Като ментор бих желал да вдъхновявам и образовам всички присъстващи композитори, продуценти и артисти, както и да има покажа, че успехът не е мираж, а реално постижима цел, която се достига със здрава работа и ясен фокус. Талантът е движещата сила по пътя в индустрията, но останалото е въпрос на постоянство и спартанска дисциплина.
В ролята си на ментор разпределям задачите преди всичко да влязат в студио. Брифингът е като рецепта за това от какво се нуждаят звукозаписната компания и артистът, в чийто репертоар би могло да влезе парчето. В края на деня обикалям студията, прослушвам демо версиите и коментирам дали и какво трябва да се промени по песента, за да зазвучи по-добре.
Въпрос: По-важно е да направиш хит или да създадеш приятелства, докато градиш кариера в музиката?
Отговор: Крайната цел на всички ни е да постигнем успех и да изкараме хонорар естествено, а като статистика, една от 10 песни се издава. Това обаче не омаловажава силата на емоционалната връзка между авторите. Приятелствата и взаимното уважение създават работна среда на най-високото възможно ниво. Това кара всички да се стремят да достигнат границите на собствените си възможности, точно както е и при спортните атлети в подготовка за състезание. Да си номер едно в "Билборд" е еквивалент на златен медал от Олимпийските игри.
Въпрос: Притежавате таланта да "отглеждате" автори в цял свят. Кой е най-ценният урок, който им давате?
Отговор: Музиката е 50 процента математика и 50 процента емоция. За да имате хит ви трябва песен, която да развълнува публиката, да я накара да танцува или да й върне скъп спомен, защо не и да иска да прави любов на нея. За един автор е задължително да създаде минимум 100 песни годишно, или по две песни седмично, за да може да си позволи лукса да се издържа само от музика.
Въпрос: Какви са впечатленията Ви от българските артисти в Sofia Songwriting Camp? Мислите ли, че по време лагера е създаден хит, който ще постави името на България на световната музикална карта?
Отговор: Нивото на българските артисти е изключително високо. Като вокален капацитет и способност да музицират те са абсолютно конкурентни на световно ниво. В този смисъл те имат огромен шанс да бъдат успешни на международната сцена. Въпрос на сериозна маркетинг инвестиция и време е да се случи този пробив навън. Участието им в такъв тип лагери за писане на песни и упоритата работа увеличават драстично шансовете им за успех.
Въпрос: Работили сте с продуцентите на звезди от калибъра на Кание Уест и Рики Мартин. Що за хора са те?
Отговор: Изключително целеустремени, работохолици и екстремни професионалисти във всичко, което правят. На върха на музикалната индустрия има само място за най-добрите.
Въпрос: Каква е формулата Ви за успех? Има ли късмет в нея?
Отговор: Представите за успех са нещо строго индивидуално. Бих казал, че когато постигнеш някоя от целите си, ти автоматично ставаш успешен, но когато това се случи, си поставяш нов куп предизвикателства. Ако целта ти е да си номер 1 в "Билборд" и да продадеш милиони албуми, или просто да напишеш добра песен, тогава всичко зависи от часовете, които си инвестирал в преследване на тази цел. Лично за мен успехът е много здрава работа в комбинация с късмета да бъдеш на точното място в точното време. /Йоана Александрова/ /АМ/
news.modal.header
news.modal.text