Местна конференция "Европа на Балканите: Заедно чрез знание" – Перник

site.btaТехнологичната професионална гимназия в Перник е пионер при въвеждането на дуалното обучение

Технологичната професионална гимназия в Перник е пионер при въвеждането на дуалното обучение
Технологичната професионална гимназия в Перник е пионер при въвеждането на дуалното обучение
Директорът на Технологичната професионална гимназия „Мария Кюри” в Перник Цветелина Миланова (на снимката). Снимка: Милена Стойкова/БТА

Дуалното обучение при нас беше въведено още преди създаването на този модел, защото учениците посещаваха „Стомана индъстри“, а самото предприятие им осигуряваше стипендии, каза Цветелина Миланова – директор на Технологичната професионална гимназия „Мария Кюри“ в Перник. Тя се включи в местната конференция „Европа на Балканите: Заедно чрез знание", която събра днес представители на местната власт и образованието в Националния пресклуб на БТА в Перник.

Миланова разказа, че през учебната 2024/2025 година в гимназията се обучават ученици в седем специалности – „Технология на фармацевтични и парфюмерийно козметични продукти", „Електрообзавеждане на производството", „Машини за гореща обработка на металите“, „Екология и опазване на околната среда“, и нещо много интересно за младежта – „Организация и технология на маникюрната и педикюрната дейност“.

Училището в момента има 220 ученици, от които 50 са в дуална система на обучение, а учебното заведение е единственото, което през миналата година е подало прием в дуални паралелки, благодарение на работодателите, с които си сътрудничи.

Досега завършилите в дуална система на обучение са се обучавали в професия „Електротехник“, като първият випуск от тях са участвали в проекта „Домино“. Благодарение на този проект е бил обменен и опит със специалисти от Швейцария, откъдето реално тръгва дуалното обучение. По друг проект са получени модерен софтуер и оборудване, за да бъдат усвоявани по-добре компетентностите по професиите, разказа още директорът на гимназията.

За първи път предстои учебното заведение да обучи и ученици дуално, в професия по специалността „Химик технолог“. 

„От статистиката, която сме извадили, става ясно, че около 40 процента от учениците, завършили в дуална система на обучение са се реализирали на пазара в труда. На част от учениците предприятията, с които са работили им плащат и стипендиите, за да останат при тях след завършването на образованието си", посочи още Миланова.

Тя изтъкна, че дуалното обучение има значителни положителни страни. Залагано в  учебните програми, освен стандартната теоретична подготовка, то предлага и задължителен стаж в дадено предприятие, в зависимост от специалността. Предимствата на такава форма на обучение са много, особено за самите ученици, които освен че получават заплащане, придобиват и практически опит по време на обучението си, беше изтъкнато на форума. 

/ТТ/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

news.modal.header

news.modal.text

Към 20:43 на 24.01.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация