site.btaБлизо 25 000 деца, ученици и родители участват в програмата на МОН "Стъпки заедно", която е за превенция на насилието и кибертормоза

Близо 25 000 деца, ученици и родители участват в програмата на МОН "Стъпки заедно", която е за превенция на насилието и кибертормоза
Близо 25 000 деца, ученици и родители участват в програмата на МОН "Стъпки заедно", която е за превенция на насилието и кибертормоза
Близо 25 000 деца, ученици и родители участват в програмата на МОН "Стъпки заедно", която е за превенция на насилието и кибертормоза. Снимка: МОН

Безопасността на българските деца и ученици, включително в киберпространството и развитието на дигиталните им умения и медийната грамотност, са водещи теми в политиките на Министерството на образованието и науката (МОН). Една от ключовите програми за превенция на тормоза и насилието сред децата е "Стъпки заедно", която тази година за първи път се реализира като самостоятелна национална програма. В нея се включени близо 25 000 деца, ученици и родители, а акцент е превенцията на кибертормоза.

Това съобщи заместник-министърът на образованието и науката Наталия Митева на кръглата маса "Противодействие на сексуалната злоупотреба с деца: тенденциите, възможни решения и предизвикателства“, организирана от Центъра за безопасен интернет, която се състоя в Държавната агенция за закрила на детето, съобщи пресцентърът на МОН.

В програмата "Стъпки заедно" тази година за първи път са включени и 20 детски градини. Класирани са и проекти на 40 училища. Акцент в нея е превенцията на кибертормоза сред учениците и безопасната работа в електронна среда, а за детските градини - работа с родителите за екранното време, през което децата да ползват медии, както и за подбор на съдържанието.

"Темата за екранното време е изключително важна, защото оттам тръгват странични ефекти, свързани със социално-емоционалното здраве на децата и учениците, безопасността в киберпространството, с агресията помежду им и дори с образователните резултати“, отбеляза Наталия Митева. В тази връзка МОН участва в работна група между институции за изготвяне на насоки за използване на медийно и онлайн съдържание. Темата е залегнала и в международен проект за дигитално благополучие, който МОН реализира съвместно с още пет държави. Предстои изготвяне и на национален доклад към ЮНЕСКО за етичното използване на изкуствения интелект и за базово обучение на учителите. Започваме и мащабен проект, който цели да надгради дигиталните умения на учители и ученици, съобщи заместник-министър Наталия Митева.

В кръглата маса участваха и директорът на Държавната агенция за закрила на детето д-р Теодора Иванова, директорът на дирекцията "Киберпрестъпност" към ГДБОП в МВР комисар Владимир Димитров, координаторът на Националния център за безопасен интернет Антоанета Василева, представители на институции и неправителствени организации.

Както писа БТА, почти 12 000 ученици, над 1000 учители и близо 6000 родители са се включили в инициативи за създаването на по-сигурна, безопасна и позитивна образователна среда в училище. Дейностите са реализирани по съвместната програма "Стъпки заедно" на МОН и на УНИЦЕФ в България. Служебният министър на образованието и науката проф. Галин Цоков и представителят на УНИЦЕФ в България Кристина де Бройн посетиха през септември 2024 г. Седмо средно училище "Св. Седмочисленици" в София, за да разберат как програмата "Стъпки заедно" е помогнала на учениците да създадат по-безопасна и по-позитивна среда в тяхното училище. 

/ХК/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

news.modal.header

news.modal.text

Към 18:44 на 10.01.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация