site.btaУченици, студенти и учители получиха награди за проекти с интерактивни географски карти

Ученици, студенти и учители получиха награди за проекти с интерактивни географски карти
Ученици, студенти и учители получиха награди за проекти с интерактивни географски карти
Ученици, студенти и учители получиха награди за проекти с интерактивни географски карти. Снимка: МОН

Ученици, студенти и преподаватели спечелиха грамоти и предметни награди за най-добри проекти в Националния образователен конкурс "Изучаваме света с географски информационни системи (ГИС)". Тази година в него се включиха рекорден брой участници - над 120, които разработиха свои карти и онлайн приложения чрез най-съвременни географски информационни системи. Това съобщават от Министерството на образованието и науката (МОН) в сайта си.

Победител сред учениците стана деветокласникът Велко Кожухаров от Софийската гимназия по строителство, архитектура и геодезия (СГСАГ) "Христо Ботев" в София със създадения от него интерактивен ГИС сторимап „Криза с язовирите: Как безводието през 2024 г. променя България“. Втора, с проекта "Тайните на Котленския Балкан. В сърцето на Стара планина“, е Стефани Радева (Средно училище (СУ) "Христо Ботев" в Русе). Третото място, с "История на българските железници", печели Ефтим Футеков (СУ „Нешо Бончев“ в Панагюрище).

Призовото място в категорията "Училищен отбор" спечелиха петокласничката Лиляна Стаменова и нейните преподаватели от "Космическо училище" - Ваня Стаменова и Стефан Стаменов, с проекта им "Климат и природа на Африка". Втори са представители на столичната 203-а Профилирана езикова гимназия "Свети Методий" с "Териториална свързаност на иновативни предприятия в България". Трети е тимът на СУ "Нешо Бончев" в Панагюрище, със Smart City Panagyurishte.

Голямата награда при студентите бе спечелена от Виктория Спасова от Университета по архитектура, строителство и геодезия, която представи чрез средствата на ГИС впечатленията си от "Най-щастливите кътчета по света". Втора стана Габриела Ганчева (УАСГ) с "Гласът на Европа", а трета е Сийка Кесева (ЮЗУ "Неофит Рилски") с "Непознатата Славянка".

Трима преподаватели се справиха най-добре в конкурса. На първо място се класира Светослава Предьова - учител по география и икономика в 108-мо СУ "Никола Беловеждов" в София. Тя бе отличена за проекта "Фолклорни области и население на България". В проекта - чрез уеб приложение и интерактивна карта на България, са преплетени знанията за география (области на България, население и други) и фолклор (музика, песни и танци, характерни за българите в различните области на страната).

Втора награда получи Тамара Такова - преподавател по география и икономика в Средното училище "Христо Ботев" в  Русе. Тя бе отличена за проекта "Национален парк "Пирин". Един различен свят...". Чрез интерактивни карти и мултимедия Тамара Такова е представила интересни и полезни за изучаване факти за географското му положение, природните му особености (климат, води и почви), флората, фауната и други.

На трето място се класира Зорница Карчева - преподавател в Лесотехнически университет. Тя беше отличена за проекта "Зелено "течно" злато от България". В него се обобщават най-интересните и важни факти за перспективни щамове микроводорасли и цианопрокариоти, изолирани от местообитания в България. Представени са някои изследвания, опити и описания на видове, съвместно с находищата им върху интерактивната карта на страната ни.

Националният образователен конкурс "Изучаваме света с ГИС" е инициатива към програмата "ГИС в училище", която се осъществява от 2021 г., от Есри България, съвместно с МОН и със Софийския университет "Св. Климент Охридски". В рамките на програмата "ГИС в училище“ - всяко българско училище и неговите учители, и ученици имат право на безплатен достъп до най-мощния и съвременен уеб софтуер за Географски информационни системи (ГИС) - ArcGIS Online. За три години към програмата са се присъединили над 390 училища.

/ТС/

news.modal.header

news.modal.text

Към 16:51 на 22.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация