site.btaЕвропейското законодателство трябва да позволи адаптирането на тежкотоварния транспорт към целите за екологична устойчивост, отбелязват от МТС

Европейското законодателство трябва да позволи адаптирането на тежкотоварния транспорт към целите за екологична устойчивост, отбелязват от МТС
Европейското законодателство трябва да позволи адаптирането на тежкотоварния транспорт към целите за екологична устойчивост, отбелязват от МТС
Снимка: БТА/Архив

Отмяната на разпоредбата за връщане на превозното средство на всеки осем седмици в държавата по установяване е стъпка в правилната посока, която ще намали броя на празните курсове и нивото на вредни СО2 емисии, посочват от Министерството на транспорта и съобщенията (МТС) за решението на Съда на ЕС, който днес се произнесе по делата за отмяна на част от разпоредбите на пакет „Мобилност I“

Те бяха заведени на 23 октомври 2020 г. от България, Литва, Полша, Унгария, Румъния, Малта и Кипър, а Естония и Латвия се включиха като страни помагачи.

От ведомството посочват, че европейското законодателство трябва да позволи адаптирането на автомобилния тежкотоварен транспорт към целите за екологична устойчивост. 

Българската страна и единомислещите държави нееднократно представяха и аргументирано защитаваха позицията, че връщането на превозните средства води до увеличаване броя на празните курсове и неоправдано увеличаване на вредните емисии, което е в разрез със заложените цели в Зелената сделка, припомнят от МТСП. Направено бе проучване от KPMG, което показа, че задължителното връщане на товарните камиони ще доведе до увеличаване на вредните емисии само от българския автомобилен парк с 0,8 %, дневният трафик по границите ще се увеличи двойно, с последващо време за преминаване, отговарящо средно на 33 часа на камион, отбелязват от министерството.

Българската страна приветства внесената правна яснота и сигурност относно разпоредбата за връщане на водача на всеки четири седмици по местопребиваване, с което водачите ще имат правото да избират мястото за ползване на седмичната си почивка, а работодателите ще са задължени да организират работния процес по начин, позволяващ връщане в държавата на установяване. България ще продължи да работи в посока подобряване условията на труд на водачите, както и осигуряване на недискриминационни и пропорционални правила за предоставяне на товарни транспортни услуги в ЕС, посочват от Министерството на транспорта. 

 

/ТТ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 19:24 на 04.10.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация