site.btaВ периода януари – септември има над 19 300 обаждания на Националната телефонна линия за деца 116 111
В периода януари – септември т.г. има над 19 300 обаждания на Националната телефонна линия за деца 116 111, каза пред журналисти Теодора Иванова, председател на Държавната агенция за закрила на детето (ДАЗД).
Над 1400 са регистрираните сигнали за насилие над деца, над седем хиляди са потърсили помощ и съдействие.
Регистрираните през настоящата година случаи на агресия и тормоз в образователни институции са 3378, каза Камелия Николова, главен секретар на ДАЗД. Регистрираните случаи на насилие над дете в образователни институции са 223, на насилие над учител – 267, а случаите на кибертормоз над деца – 232, посочи още тя.
По данни на НСИ децата, родени от майки, които не са навършили 18-годишна възраст, са 2871, каза още Николова.
Сигналите на телефонната линия за деца, постъпили през 2023 г., за физическо и психическо насилие са 462, за пренебрегване – 418, за сексуално насилие – 43, добави Николова. Сигналите за насилие, получени в ДАЗД, са 503, от които 157 са за физическо насилие, 144 – за неглижиране, 115 – за психическо насилие, 38 – за сексуално насилие. Сигналите в ДАЗД за използване на неподходящи и уронващи достойнството на детето методи на възпитание са 45, а сигналите за разпространение на порнографски материали – четири.
През 2023 г. сигналите, постъпили в отдел „Закрила на детето“ към дирекция „Социално подпомагане“, за насилие над деца, са 1450, допълни тя. По думите ѝ, може да се обобщи, че се запазва тенденцията сред сигналите за насилие водещо да остава физическото насилие над децата.
Най-често случаите на насилие сред децата са в семейството, като се наблюдава увеличение на броя на случаите на насилие в приемни семейства и в специализираните институции за деца.
ДАЗД започва Национална кампания срещу насилието над и между деца „Бъди смел, бъди добър“, като очакваният резултат е промяна на обществените нагласи с цел предотвратяване на всички форми на насилие.
/АБ/
news.modal.header
news.modal.text