site.btaМинистерството на труда и социалната политика подкрепя работодателите за намиране на работна ръка, каза Ивайло Иванов

Министерството на труда и социалната политика подкрепя работодателите за намиране на работна ръка, каза Ивайло Иванов
Министерството на труда и социалната политика подкрепя работодателите за намиране на работна ръка, каза Ивайло Иванов
Комисията по труда, социалната и демографската политика провежда заседание в сградата на Народното събрание. На снимката (от ляво надясно): заместник-министърът на труда и социалната политика Наталия Ефремова, служебният министър на труда и социалната политика Ивайло Иванов, заместник-министрите на труда и социалната политика Лазар Лазаров и Румяна Петкова. Снимка: Владимир Шоков/БТА

Министерството на труда и социалната политика подкрепя работодателите за намиране на персонал. Това каза служебният министър на труда и социалната политика Ивайло Иванов по време на изслушване в ресорната парламентарна комисия. 

На въпрос какво прави социалното министерство за справяне с липсата на работна ръка, зам.-министърът на труда и социалната политика Лазар Лазаров отговори, че всички действия на ведомството през Агенцията по заетостта са насочени към подкрепа на работодателите. Множество са действията, които се предприемат, но една от важните теми е свързана с нормативните разпоредби за активиране на неактивните лица, посочи зам.-министърът. По думите му това е една от новите дейности, които са съсредоточени в Агенцията по заетостта.

Бяха направени поредица от изменения, изтъкна Лазаров и добави, че е дадена възможност лицата, които са безработни, да могат да се регистрират във всяко бюро по труда, без значение от постоянния или настоящ адрес. Той каза още, че са създадени поредица от възможности за обмен на информация между всички институции във връзка с неактивните лица. Готви се такъв нормативен акт, за да може да получаваме тази информация по-бързо, заяви зам.-министърът. 

Социалният министър Ивайло Иванов бе попитан дали е получавал сигнали за български граждани в пенсионна възраст, които са починали извън територията на Република България, но са продължили да получават пенсии, защото системата не е известила техните близки. Иванов обясни, че всички български граждани с пенсии извън България ги получават или чрез осигурителната институция в съответната държава, или по банкова сметка. Всички те трябва да предоставят т.н. декларация живот, с която гарантират, че към момента на получаване на пенсии, са живи, посочи още служебният министър. По думите му тези декларации се получават на тримесечие, точно затова възникват такива случаи. Има механизъм, по който тези лица възстановяват сумите. Има работна група в Националния осигурителен институт, която ще разработи правила именно за това, обясни още Иванов. 

Министърът беше попитан и за напредъка по ремонти дейности на домовете за стари хора. Той посочи, че е била открита процедура за извършване на строителни дейности и доставка на оборудване и обзавеждане за реформиране на съществуващите домове за стари хора. Получиха се 81 предложения от 73 общини, а сумата, която беше заделена беше в рамките на около 200 млн. лв, които общините да получат, поясни Иванов. По думите му от заявките, които са им предоставени от общините се оказва, че сумата е много по-голяма сумата. Това наложи реорганизация и търсенето на допълнили средства, след което сумата беше завишена на близо 400 млн. лева, добави служебният министър. Той посочи още, че Столична община все още не е подала проектно предложение, а това е общината с най-големи домове в страната. 

Министър Иванов отговори и на въпрос за програма "Грижа в дома", на която срокът изтича в края на годината. Той определи програмата като една от най-устойчивите и подчерта, че ще се направи всичко възможно тя да бъде продължена и другата година. Попитан от народните представители за нередности в Програмата за храни и основно подпомагане Ивайло Иванов отговори, че има доклад за нередности в обществените поръчки, но този доклад все още не е окончателен и не се наема да коментира.  

Служебният министър каза още, че наредбата за отпадането на хартиената трудова книжка вече е приета, като в нея точно и ясно е определен редът. Той припомни, че от 1 юни 2025 г. предстои да бъде въведен електронен регистър на Националната агенция за приходите (НАП). 

 

/БИ/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

news.modal.header

news.modal.text

Към 19:17 на 12.09.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация