site.btaПарламентът да задължи транспортния министър да представи план за внедряване на информационна система за управление на товарния трафик по границите, предлагат от ПП-ДБ
"Продължаваме промяната - Демократична България" (ПП-ДБ) предлага Народното събрание да задължи министъра на транспорта да предприеме необходимите мерки за разработване и внедряване на автоматизирана информационна система за управление на товарния трафик в районите на сухопътните гранични контролно-пропускателни пунктове. Проектът на решение е внесен на 15 август в деловодството на Народното събрание, се посочва на сайта на Народното събрание.
Проектът на решение предвижда да се задължи министърът на транспорта, съвместно с министъра на вътрешните работи, министъра на регионалното развитие и благоустройството и изпълнителния директор на Агенция „Митници”, в срок до 60 дни от решението да предложи на Народното събрание план за разработване и внедряване на автоматизирана информационна система за управление на товарния трафик в районите на сухопътните гранични контролно-пропускателни пунктове на територията на Република България, със следните основни компоненти: мобилно приложение, географска информационна система, система за управление на опашките, система за известявания, интеграция с информационни системи на други държавни органи.
Освен това с проекта на решение се задължават министърът на транспорта, съвместно с министъра на вътрешните работи, министъра на регионалното развитие и министъра на финансите, да предложат на Народното събрание в срок от 60 дни финансов план за разработване и внедряване на описаната система и при необходимост проекти за изменения и допълнения на действащото законодателство, се посочва в решението.
В мотивите си вносителите определят като особено тревожна ситуацията в районите на граничните пунктове при Капитан Андреево, Видин, Русе, Кулата, Кардам и Дуранкулак.
Посочва се, че към настоящия момент няма изградени публични буферни паркинги в близост до засегнатите гранични пунктове, а функционират основно такива, оперирани от частно-правни субекти. Не е внедрена и национална система за управление на трафика и опашките, която да способства за подобряване на организацията за престоя и преминаването на тежкотоварни автомобили в районите на сухопътните гранични пунктове в страната.
Като тревожни вносителите на проекторешението определят неформалното делегиране на дейности по организацията на престоя и преминаването на тежкотоварни автомобили през някои ГКПП от публичните власти на частно-правни субекти. Особено показателна в това отношение е ситуацията в районите на ГКПП при „Дунав мост” в гр. Русе и ГКПП при мост „Нова Европа” в гр. Видин, заявяват от ПП-ДБ.
В мотивите се изтъква, че преминаването през ГКПП „Дунав мост Русе - Гюргево” е "фактически обвързано с неизбежното ползване на услугите на частния буферен паркинг". Подобна била ситуацията и при преминаването на мост "Нова Европа" при гр. Видин.
Относно системата за управление на товарния трафик вносителите предлагат тя да съдържа модул за интеграция със системата за проследяване на трафика на Националното тол управление при Агенция „Пътна инфраструктура", да включва GPS функционалност, чрез която да следи местоположението на товарните моторни превозни средства и да предсказва кога дадено превозно средство ще достигне границата, интерактивна карта на паркингите, възможност за напомняния и известия, както и за ранно регистриране, която да позволи на водачите да заявяват дистанционно час за преминаване през съответния ГКПП и да получават пореден номер още преди да достигнат до границата.
/ВД/
news.modal.header
news.modal.text