site.btaДейността на НКЖИ изисква сериозна реформа, каза служебният министър Георги Гвоздейков

Дейността на НКЖИ изисква сериозна реформа, каза служебният министър Георги Гвоздейков
Дейността на НКЖИ изисква сериозна реформа, каза служебният министър Георги Гвоздейков
Георги Гвоздейков, служебен министър на транспорта и съобщенията, на Централна гара София. Снимка: БТА/Мартина Христова

Дейността на Националната компания „Железопътна инфраструктура“ (НКЖИ) изисква сериозна реформа, от една страна, от друга страна нови приоритети, нови цели, тъй като Европа си поставя за цел в бъдеще този вид транспорт да бъде гръбнакът като цяло на транспорта, каза служебният министър на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков в предаването „Защо господин министър“ по БТВ.

Това е показал възложеният от Георги Гвоздейков одит. Служебният министър обясни, че ще се наложи не само промяна на концепцията, но и на съществуването на предприятието. Има поети ангажименти към Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (ОИСР) и еврозоната, в България да няма държавни предприятия и те да станат или търговски дружества или агенции, в зависимост от тяхната дейност и специфика на работа, каза още Георги Гвоздейков.

Одитът на НКЖИ беше възложен на седми юни, заради зачестилите инциденти по жп мрежата. Разследванията по тях все още не са приключили, каза Гвоздейков.

По-важно е да се изчисти концепцията и визията за работа оттук нататък на това предприятие, за да бъде максимално ефективно и България най-накрая да има модерна, безопасна и бърза инфраструктура, категоричен беше служебният министър. Той увери, че проблемите в НКЖИ нямат общо с безопасността на железопътния транспорт.

Стана ясно още, че следващата седмица ще бъде обявена компанията с най-добро класиране в поръчката за производство на 35 мотрисни влака, което е заложено в Плана за възстановяване и устойчивост.

Водят се разговори с Европейската комисия да бъде разрешено да се сменят "пуш-пул" влаковете с друг тип влакове, които могат да бъдат произведени за времето до август 2026 г., за да може средствата, предвидени за тях по Плана за възстановяване и устойчивост, да бъдат усвоени, допълни Георги Гвоздейков. Търговете се проваляха, защото компаниите не могат да произведат въпросните влакове до август 2026 година, допълни той.

Служебният министър изрази подкрепата си за идеята при проваляне на четири изпита за шофьорска книжка в рамките на шест месеца, кандидатът отново да минава целия курс. Той се обяви и за това да бъде намален броят на автошколите, като останат онези, показали най-високи резултати и ефективност след курсовете.

В отговор на въпрос дали, ако бъде поканен, би останал на същия пост в евентуалното ново редовно правителство, Георги Гвоздейков обясни, че ако каже да, няма да е на всяка цена. Цената е в това да има ясни политики за България, обясни той. Ако има разбирателство и хоризонт за действие, бих обмислил такъв вариант, допълни Георги Гвоздейков.

/ТТ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 09:24 на 30.07.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация