site.btaПриходите от стрийминг у нас са се увеличили с над 65 процента, но това е далеч от потенциала на българския пазар, според експерти

BOBSTH 14:43:01 05-05-2020
DI1442BO.001
култура - дигитално потребление - доклад

Приходите от стрийминг у нас са се увеличили
с над 65 процента, но това е далеч от потенциала
на българския пазар, според експерти


София, 5 май /Даниел Стоянов, БТА/
Приходите от стрийминг услуги на музикални записи са нараснали с 8,2 на сто, за да стигнат общо 20,2 милиарда долара. Данните са на Международната федерация на звукозаписната индустрия (IFPI), която оповести своя пореден глобален музикален доклад (Global Music Report 2020) с резултатите на индустрията през изминалата година.
За първи път цифрите надхвърлят половината от общите приходи на глобалната музикална индустрия (56,1 на сто). Ръстът на приходите от стрийминг се съчетава с известна редукция на спада при физическите продажби (минус 5,3 на сто) спрямо предходната 2018 г.
Сериозният ръст на стрийминга е движен основно от нарастването на абонамента средно с 24,1 процента, като почти всички пазари отбелязват позитивно развитие в тази посока. Потребителите на платени стрийминг услуги по света в края на 2019 г. са вече 341 милиона (ръстът е от 33,5 на сто), а платеният стрийминг осигурява над 42 процента от общите приходи на звукозаписната индустрия в глобален план.

ПАНДЕМИЯТА - ПРЕЧИ ИЛИ ПОМАГА?

"Докладът показва успешната работа и инвестиции на създателите на музика - от продуцентските компании до артистите-изпълнители и всички ангажирани в този процес, които стъпиха на стабилната основа, изградена през последните няколко години, за да постигнат значителен ръст на приходите през 2019 г.", коментира Франсес Муур, главен изпълнителен директор на IFPI.
И докато цифрите в доклада представят картината на постигнатото от музикалния бизнес през миналата година, днес пандемията постави индустрията през сериозни предизвикателства, които изглеждаха немислими само няколко месеца по-рано.
"Изправени пред лицето на глобална трагедия, представителите на музикалната индустрия се обединиха в усилията си да защитят най-засегнатите. За звукозаписните компании като наши членове е от първостепенна важност да продължат да подкрепят кариерата и развитието на многобройните артисти, музиканти и служители в музикалния сектор по цял свят", отбелязва Муур.

БЪЛГАРИЯ - ДОБРИ РЕЗУЛТАТИ, НО НЕДОСТАТЪЧНИ

"На фона на данните в доклада, България не прави изключение от основните тенденции на развитие", казва изпълнителният директор на Българската асоциация на музикалните продуценти (БАМП) Ина Килева.
И у нас приходите от стрийминг са възходящи през миналата година с увеличение над 65 процента и 33,2 процента дял от общите приходи на българския музикален пазар. Макар и скромно като номинал със своите 7,3 милиона долара, ние отбелязваме общ ръст от 22,1 на сто спрямо предходната 2018 г. "Като цяло дигиталните приходи у нас са далеч от своя потенциал, поради хаотичната и непълна дигитализация на българската музика до момента", допълва Килева. Това по думите ? прави още по-необходими усилията и кампанията на БАМП за активна регистрация на уникални ISRC кодове от продуцентите на български музикални записи, за които писа БТА.

РЕКОРДЬОРИТЕ

За пета поредна година Латинска Америка е най-бързо развиващият се регион в света (18.9 на сто), благодарение на резултатите на своите три най-големи музикални пазари, които бележат сериозен ръст през 2019 г. Това са Бразилия (13,1 процента), Мексико (17,1) и Аржентина (40,9).
След стагнацията на приходите през 2018 г. Европа е отново вторият по ръст на индустрията регион - повишение на приходите с 7,2 на сто. Тук основните двигатели на растежа са пазарите в Обединеното кралство (7,2 процента), Германия (5,1), Италия (8,2) и Испания (16,3).
Азия отбелязва общ ръст от 3,4 процента, което е по-слаб резултат от 2018 г. Спадът е функция от срива на доминиращите пазара физически продажби в Япония (минус 4,8 на сто), довело и до общ спад на приходите на този водещ азиатски пазар (минус 0,9 на сто). Извън Япония, основните азиатски пазари като Южна Корея, Китай и Индия отбелязват сериозно позитивно развитие на приходите през 2019 г. (съответно 8,2, 16,0 и 18,7 процента).

ДОБРИТЕ УЧЕНИЦИ

Пазарите на Австралазия са също в подем с общ ръст от 7,1 на сто. Тук дигиталните приходи нарастват с 11,6 на сто, докато приходите от физическите формати отбелязват значителен спад от 20,4. Австралия, чийто пазар е сред световните топ 10, има ръст на приходите от шест процента, а съседна Нова Зеландия отбелязва значителните 13,7 процента.
САЩ и Канада имат общо ръст на приходите от над десет процента, като остават най-големият генератор на средства за звукозаписната индустрия в глобален план. Този регион дава цели почти 40 процента от общите приходи на световния музикален пазар.
В САЩ ръстът от 10,5 на сто е вече традиция и се генерира за пета поредна година, докато в Канада, която бе почти без движение в приходите през предходната 2018 г., през 2019 г. индустрията е във възход и отбелязва ръст от 8,1 на сто.
/АМ/
/ДИ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 16:34 на 20.07.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация