site.bta Приет е планът за продължение на метрото до "Студентски град"

 Приет е планът за продължение на метрото до "Студентски град"
 Приет е планът за продължение на метрото до "Студентски град"
Снимка: Минко Чернев, БТА

На заседание на Специализирания състав на Общинския експертен съвет по устройство на територията в разширен състав е приет предварителният проект на подробен устройствен план за продължението на метрото в София от метростанция “Витоша“ до “Студентски град“ с три нови метростанции. Това съобщава кметът на София Йорданка Фандъкова, цитирана от пресцентъра на Столичната община.

Това е още една стъпка към разширение на метрото, което винаги е било и продължава да бъде един от най-важните проекти в моето управление, отбелязва Фандъкова. Освен осигуряването на финансиране, гарантираме и готови трасета, за да може неговото развитие да продължи, посочи кметът. Дължината на новото трасе е приблизително три километра, като метростанциите по него са разположени на около километър една от друга. С проекта се предвиждат три нови метростанции – първата на бул. “Черни връх“ между ул. „проф. Марин Големинов“ и ул. “Димитър Манчев“, втората до ул. „проф. Георги Манев“ и ул. “Стефан Савов“ и третата на кръстовището на бул. “Симеоновско шосе“ и ул. “проф. Иван Странски“, информира столичният кмет.

Разширяването на втората метролиния от станция “Витоша“ до “Студентски град“ е от първостепенна важност за развитието, благоустрояването и обслужването на една от най- натоварените зони в София, отбелязва кметът Фандъкова. Чрез това разширяване ще се осигури удобна, бърза и качествена комуникационна връзка между центъра и южните територии на града - кв. “Кръстова вада“, кв. „Витоша ВЕЦ Симеоново“, кв. “Витоша“ и "Студентски град". По думите на кмета предвиждането на това трасе в градската структура е съобразено със съвременните принципи за изграждане на екологично устойчиви транспортни мрежи, като осигурява интегрирана и бърза транспортна система, която способства за намаляването на пътуванията с автомобили. Реализацията му ще допринесе за осъществяването на мерки, свързани със стратегията за нисковъглеродно развитие на градските райони и смекчаване на въздействията върху изменението на климата, добавя кметът Фандъкова.

Приемането на предварителния проект на ПУП е първата стъпка от процедурата по регулационното обезпечаване на новото разширение и резервирането на необходимия терен за неговата бъдеща реализация. Предстои окомплектоването на проекта с план-схеми на техническата инфраструктура и обявяването му по реда на Закона за устройство на територията, информира столичният кмет. Тя припомня, че в момента се изгражда участък от кв. „Хаджи Димитър“ до „Левски Г“ в район „Подуяне“.

Строителството на участъка върви в срок и се очаква да бъде изпълнен в края на 2025 година. Предстои да започне строителството и на една метростанция и интермодален терминал в "Обеля". Успяхме да осигурим съфинансиране от програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ за участъка на метрото през "Слатина", който беше изваден от плана за възстановяване. Готово е трасето за разширението на метрото в ж.к „Люлин“ до „Околовръстния път“. Подготвя се и трасето на метрото от Бизнес парка до "Околовръстния път", съобщава още кметът Фандъкова.
 
При проверка на разширението на метролинията под бул. "Владимир Вазов" в края на юни тази година столичният кмет изрази надежда нейният наследник да продължи проекта на метрото, защото по думите ѝстава въпрос за огромни усилия на много хора години наред. Кметът каза тогава, че при планирането и проектирането на метрото е защитавала всеки лев, участък по участък. Строителството му е било винаги изпълнено с трудности, като най-тежкото предизвикателство продължава да бъде осигуряването на финансиране, каза кметът и съобщи, че общо за 80-те процента от съществуващата метромрежа в София са били осигурени около 3 млрд. лв.
 
 

 

/ВД/

news.modal.header

news.modal.text

Към 10:21 на 23.07.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация